اخبار

شرط حمایت صندوق نوآوری از قراردادهای شتابدهی با تیم‌های فناور

بسپار/ایران پلیمر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به نقش شتابدهنده‌ها در حمایت از تیم‌های نوپای فناور، گفت: بر این اساس هر شتابدهنده‌ای که با تیم‌های حاضر در رویدادهای فناورانه این صندوق قرارداد شتابدهی منعقد کند، مورد حمایت قرار می‌گیرند تا از این طریق تیم‌های استارت‌آپی به سلامت از دره مرگ عبور کنند.

 سیاوش ملکی‌فر در رویداد “پیوند فرنو” که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: صندوق برای توسعه زیست بوم نوآوری کشور رویدادهای “دوشنبه‌های استارت‌آپی” را برگزار کرده و سعی کردیم در این رویداد مجموعه‌های استارت‌آپی را به مجموعه سرمایه گذاران خطرپذیر متصل کنیم و تاکنون ۲۷ رویداد برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این رویدادها، استارت‌آپ‌هایی که مرحله شتابدهی را پشت سر گذاشته‌اند، به سرمایه‌گذاران و سایر بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور معرفی می‌شوند، ادامه داد: در برگزاری این رویدادها و همچنین در کل در اکوسیستم نوآوری کشور، حضور شتابدهنده‌ها مغفول مانده بود. از نظر ما شتابدهنده‌ها یکی از بازیگران اصلی اکوسیستم نوآوری هستند و احساس می‌کنیم این نهادهای حمایتی موتور خلق شرکت‌های دانش بنیان در آینده هستند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: اگر الان اکوسیستم دانش‌بنیان و اکوسیستم استارت‌آپی را با بزرگانی مثل سیناژن در حوزه بایو تک و دیجی کالا و اسنپ و تپسی را در سایر حوزه‌های استارت‌آپی می‌شناسیم، حاصل بذرهایی هستند که اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ کاشته شده‌اند.

ملکی‌فر با اشاره به نیاز سرمایه گذاری در استارت‌آپ‌هایی چون سیناژن و دیجی کالا تا ۱۴۱۰، با تاکید بر اینکه آنچه که می‌تواند به عنوان بازیگر این اکوسیستم به ما کمک کند، شتابدهنده‌ها هستند، افزود: ورودی شتابدهنده‌ها شامل فناوران، پژوهشگران، افراد خلاق، مبتکران و کسانی است که یا تشکیل تیم ندادند و یا تشکیل تیم دادند ولی به دنبال فضایی برای استقرار یا سرمایه‌گذاری اندک (سرمایه بذری) برای شروع هستند.

وی اظهار کرد: بنابراین رویدادی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی تحت عنوان رویداد “پیوند” طراحی شد که توسط کارگزاران بخش خصوصی اجرا می‌شود و طی آن تیم‌های توانمند از سراسر کشور برای معرفی به شتابدهنده‌ها شناسایی می‌شوند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، تعداد شتابدهنده‌های ایجاد شده را ۱۰۰ مورد ذکر کرد و ادامه داد: هر شتابدهنده‌ای که با یکی از هسته‌های فناور، تیم‌های استارت‌آپی و با فناوران قرارداد منعقد کند، صندوق نوآوری و شکوفایی بابت قرارداد شتابدهی، تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه به شتابدهنده اعطا خواهد کرد.

وی افزود: صندوق نوآوری مستقیم به تیم‌ها سرمایه بذری نمی‌دهد، بلکه به شتابدهنده‌های دانش بنیان سرمایه بذری می‌دهد تا این شتابدهنده‌ها، تیم‌های استارت‌آپی و نوپا را یاری کنند و به سلامت از دره مرگ عبور دهند.

معاون توسعه صندوق نوآوری با بیان اینکه تاکنون پنجمین رویداد پیوند و دومین رویداد فرنو در حوزه اسباب بازی با حضور ۱۰ تیم برگزار شده است، خاطر نشان کرد: در مجموع در چهار رویداد پیوند برگزار شده بیش از ۲۰ جلسه بین تیم‌ها و شتابدهنده ها برگزار شده است و تاکنون ۴ تیم از تیم‌های حاضر در این رویدادها موفق به عقد قرارداد شتابدهی با شتابدهنده‌ها شدند و دو تیم نیز در حین عقد قرارداد شتابدهی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات بذری از ابتدای سال جاری در صندوق شروع شده، گفت: ۸ تقاضای بذری از جانب شتابدهنده‌ها تا الان به دست صندوق رسیده که صندوق دو مصوبه در این زمینه به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان داشته است.

این رویداد با هدف توسعه سرمایه گذاری خطرپذیر در طرح‌های دانش بنیان و با حضور ۱۰ استارت آپ حوزه صنایع خلاق برگزار شد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا