اخبار

شركت Ford، اولين استفاده كننده از اسفنج‌هاي برپايه CO2

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شركت خودروسازي Ford، خود را بعنوان نخستين شركتي كه از قطعات توليد شده از اسفنج‌ها و پلاستيك‌هاي برپايه CO2 استفاده مي‌نمايد معرفي نمود. محققان بر اين عقيده‌اند در پنج سال آينده شاهد استفاده از مواد زيستي جديد در شركت Ford خواهيم بود.

شركت Ford، طي دو دهه گذشته، در حال توسعه و استفاده از مواد زيستي در خودروهاي خود بوده است. بعنوان مثال، در آمريكاي شمالي اسفنج‌هاي تهيه شده از سويا در هر خودروي توليد شده توسط اين شركت به چشم مي‌خورد؛ از الياف نارگيل در آستري صندوق عقب خودروها استفاده مي‌شود؛ از تايرهاي بازيافتي و سويا در درزبندهاي آينه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اسفنج جديد توسط شركت Novomer، كه در زمينه استفاده از CO2 بدست آمده از كارخانه‌ها در توليد مواد نوين فعاليت مي‌نمايد، ساخته شده است. با استفاده از يك سامانه مشخص، اين شركت قادر است از CO2 بسپاري تهيه نمايد كه مي‌توان آن را به شكل‌هاي مختلفي نظير اسفنج يا پلاستيك در آورد. از خواص اين محصول مي‌توان به بازيافت ساده ان اشاره نمود.

اسفنج توليد شده، كه تقريبا 50% آن از پلي‌اَل‌هاي تهيه شده از CO2 مي‌باشد، از خواص بسيار خوبي برخوردار بوده، بطوريكه از استانداردهاي سختگيرانه خودرو برخوردار است. شركت Ford عنوان كرد از اين محصول مي‌توان در بخش صندلي خودرو استفاده نمود. بدين ترتيب، بطور سالانه بيش از 600 ميليون پوند از مصرف نفت خام كاهش خواهد يافت. استفاده از اسفنج‌هاي جديد به كاهش استفاده از سوخت‌هاي فسيلي در خودروهاي اين شركت منجر شده و استفاده از مواد سازگار با محيط زيست را در سطح جهانی افزايش خواهد داد.

لازم به ذكر است شركت Ford با اقدامات خود در تلاش است تا اثرات مخرب بر روي محيط زيست را به حداقل برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا