اخبار

یک شرکت هندی و فروش پلاستیک های سخت بازیافتی با 100 درصد قابلیت بازیافت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر در بنگلور هند، از حدود 30 سال پیش، شرکت MTL ، بزرگترین شرکت بسته بندی پلاستیک سخت در هند بود. تولید پلاستیک های سخت در بسته بندی  محصولاتی که قرار است سریع به دست مشتری برسد و صنایع داروسازی و الکل سازی مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت هایی مانند Coca Cola، Pepsi، Cadbury، GlaxoSmithKline، Procter & Gamble، Nestle، Heinz، Unilever، Tata Tea، Marico، USL، Diageo از جمله ی این صنایع به حساب می آیند.
شرکت MTL با ظرفیت 150میلیون تن بر سال یکی از 500 شرکت متوسط تولید کننده ی پلاستیک سخت در هند است. در 15 ژوئن سال 2020، این شرکت با اعلان بین المللی به ابتکار عمل “تولد دوباره ” دست پیدا کرد. در این طرح شرکت بسته بندی های بازیافت شده را به مشتریان خود بازمی گرداند. MTL این کار را برای دست یابی به جهانی سبز و یکپارچه شدن با سیستم جمع آوری زباله انجام می دهد. این تصمیم، اولین قدم MTL برای ساخت اکوسیستمی با چرخه ی مصرف است. موضوع این اکوسیستم، کاهش میزان هدر رفت پلاستیکی است که در محل دفن زباله ریخته می شود و همچنین تولید پلاستیک بازیافتی با کیفیتی مشابه پلاستیک اولیه است.
این شرکت به سمت تولید بسته بندی هایی با صددرصد قابلیت بازیافت حرکت می کند. در مرحله ی اول، MTL از پلاستیک های بازیافتی برای تولید بسته بندی هایی استفاده کرد که برای مواد غذایی به کار نمی رفتند و برای مصارفی مانند کالاهای شخصی، وسایل خانه و یا رنگ ها استفاده می شدند. در مرحله ی بعدی از این پلاستیک ها برای تولید بسته بندی مواد غذایی نیز استفاده کرد.
اولین طرح بازیافت این شرکت در 15 ژوئن 2020 در منطقه ی صنعتی بیدادی، بنگلور افتتاح شد. این واحد می تواند سالانه بیش از 6000 تن پلاستیک سخت بازیافتی با کیفیت عالی تولید کند. این شرکت قصد دارد طی دو سال آینده یک واحد چند منظوره برای بازیافت ایجاد کند که ظرفیت آن نزدیک 20 هزار تن خواهد بود.
سانجای کاپُت ، مدیر عامل شرکت MTL گفت: “صنعت پایدار، از اهداف تجارت ماست. امروزه شرکت ها به دنیال راهکارهایی هستند که بتواند به آن ها برای بازیافت محصولاتشان پس از مصرف کمک کند. ما خیلی مشتاق هستیم که به چرخه ی اقتصاد کمک کنیم و این ظرفیت را در خود می بینیم که یکی از چند شرکت ارائه دهنده ی راهکارهای ویژه برای بازیافت باشیم. طرح بازیافت MTL در بنگالور اولین قدم ما به سمت ایجاد راهکارهای بیشتر برای جمع آوری بیشتر پلاستیک های مصرفی است.”
برنامه ریزی شده است که میزان تقاضا برای مواد قابل بازیافت از میزان 7.7 بیلیون دلار در سال 2019 به 10.2 بیلیون دلار تا سال 2024 برسد. بنابراین، بزرگترین عامل تعیین کننده در تولید مواد قابل بازیافت در هند، جمع آوری ضایعات و طراحی مکانیزم های جداسازی برای آن ها است. MTL در طرح بنگالور، برای جمع آوری ضایعات پلاستیکی که در شهر تولید می شود، با یک انجمن به نام Saahas Zero Waste (SZW) همکاری می کند. SZW روزانه 38 تن زباله را در بنگلور، چنای، حیدرآباد، بمبئی و گوا مدیریت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا