اخبار

شرکت تعاونی رنگ در خصوص صيانت از علایم تجاري اطلاعیه صادر کرد

بسپار می نویسد، شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ و محصولا وابسته در جهت ايفاي مسئوليت اجتماعي و صيانت از حقوق مالكيت معنوي علائم تجاري و با توجه به  منشور اخلاقي مصوب  در مجمع عمومي شركت تعاونی،  توجه  اعضاي خود را در قالب اطلاعیه ای به موارد زیر جلب کرد. 

1) كليه رنگهاي ساختماني  مشمول استاندارد اجباري مي باشند  و تولیدکنندگان رنگهاي ساختمانی می بایست ضوابط و فرآیند تعریف شده سازمان استاندارد را بعنوان الزام رعایت نمایند تا امکان صدور و بکار گیری علامت استاندارد  برای متقاضی فراهم گردد و  نیز در طول مدت بکار گیری علامت نیز ملزم به رعایت ضوابط  می باشند . از جمله الزامات  در استانداردهاي ملي  رعايت اصول نشانه گذاري مي باشد كه مي بايست توسط  توليد كننده  ، رويه هاي قانوني آن رعایت گردد. در این راستا چنانچه تولیدکننده دارای علامت تجاری  ثبت  شده باشد , الزام به رعایت آن  منطبق با آنچه که  ثبت شده  می باشد وچنانچه دارای علامت ثبت شده تجاری نباشد, می تواند نام ثبت شده شرکت را عینا در یک اندازه و بطور یکنواخت و پیوسته بکار برد و این مهم از اصول نشانه گذاری است.

لذا  رعايت كامل مقررات و ضوابط سازمان ملي  استاندارد ايران به ويژه در امر نشانه گذاري در راستاي حفظ حقوق مصرف كنندگان  و حقوق مالكيت معنوي ناشي از ثبت علامت تجاري و طرحهاي صنعتي  اعضاء تعاوني ميباشد.

2) توجه خاص به بند 4 منشور اخلاقي تعاوني توليد كنندگان رنگ و محصولات وابسته به آن ,  در راستاي كامل حفظ حقوق ناشي از ثبت علامت تجاري و مالكيت معنوي شركتهاي توليدي عضو  می باشد که از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد. لذا تاكيد ميگردد اعضاء محترم نسبت به رعايت حقوق مالكيت معنوي اقدام نمايند.

3)با توجه به قوانين مالياتي كشورلزوم خريد رنگ با قاكتورهاي معتبر از توليدكنندگان  داراي مجوزهاي قانوني مورد تاكيد مي باشد.لذا  مسئولیت خرید هرگونه رنگ و محصولات وابسته  و  احراز  قانونی فروشنده و احراز بکارگیری علامت تجاری که بر  روی بسته بندی  می باشد   با خریدار می باشد.  

                                                                                                                                                                         شركت تعاوني توليدكنندگان رنگ و محصولات وابسته به آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا