اخبار

شرکت نفت قطر شرکت‌های Qatar Vinyl و Qapco را ادغام کرد

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت نفت قطر با موفقیت توانست یکپارچه سازی شرکت‌های Qatar Vinyl (QVC) و شرکت پتروشیمی قطر (Qapco) را انجام دهد. این کار شش ماه قبل از مدت زمان اعلام شده انجام شد. ادغام شرکت‌های QVC که شرکتی تابعه از پتروشیمی Mesaieed می‌باشد با شرکت Qapco که شرکتی تابعه از  Industries Qatar می‌باشد با یکپارچه سازی تمامی فعالیت‌ها در غالب یک شرکت واحد با نام QAPCO انجام شد. هر دو شرکت Industries Qatar و پتروشیمی Mesaieed در فهرست بورس اوراق بهادار قطر قرار دارند.
از تاریخ یکم جولای شرکت یکسان سازی شده‌ی جدید با نام Qapco به طور کامل از امکانات هر سه شرکت بهره خواهد برد. این یکپارچه سازی هیچ صدمه ای به سهامداران شرکت‌های Qapco و QVC نخواهد زد. 
80 درصد سهام شرکت Qapco متعلق به شرکت Industries Qatar و 20 درصد مابقی آن به شرکت پتروشیمی Total فرانسه تعلق دارد. این 20 درصد متعلق به شرکت Total مشغول به تولید و فروش اتیلن، پلی اتیلن، هگزان و سایر محصولات پتروشیمی می‌باشد. این در حالی است که سایر بخش‌های شرکت به تولید و فروش سایر محصولات پتروشیمی نظیر سود سوزآور، اتلین دی کلراید و تکپار وینیل کلراید مشغول می‌باشند.
طبق گفته‌ی مدیر عامل شرکت نفت قطر آقای Saad Sherida al-Kaabi: “این یکپارچه سازی تحقق یکی دیگر از اهداف ما در جهت ایجاد بهره وری و رقابت پذیری محصولاتمان می‌باشد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا