اخبار

شرکت DSM به رشته های الیاف کربنی جدیدی مخصوص چاپ سه بعدی دست یافت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت Royal DSM از تولید گونه ای جدید مخصوص چاپ سه بعدی خبر داد. این گونه ی جدید که محصولی ای رشته ای (Filament) است، Novamid ID1030 CF 10 نام داشته که PA6/66 پرشده با الیاف کربن است.

در این محصول جدید علی رغم پر شدن تنها با ۱۰ درصد الیاف، امکان ساخت نمونه های با کیفیت از آن ها ممکن شده است. کیفیت نمونه های ساخته شده با این محصول بسیار بالاست. تولید چنین محصولی با این کیفیت سابقا تنها با استفاده از قالب گیری تزریقی ممکن بود. تولید نمونه با این محصول بسیار سریع و آسان بوده به نحوی که سابقا تنها نمونه های فاقد هرگونه پرکننده با این سرعت و دقت قابل تولید شدن بود.

فرآیند تولید با استفاده از رشته در چاپ سه بعدی FFF (fused filament fabrication) نام دارد. استفاده از این فرآیند به سرعت در حال رشد است. با تولید این محصول منحصر به فرد امکان استفاده از آن در بسیاری از فرآیندهای تولید نمونه اولیه و بسیاری فرآیندهای صنعتی ممکن خواهد بود.

با وجود دارا بودن تنها ۱۰ درصد الیاف کربن، محصولات تولید شده با  Novamid ID1030 CF 10 بسیار قوی تر، چقرمه تر و سفت تر بوده، دارای استحکام کششی و مدول بیشتر و پایداری ابعادی بالاتر هستند. این محصولات تولیدی علاوه بر دارا بودن این خواص دارای سطوح مناسب و نرمی بوده که این ویژگی ها آن ها را برای محدوده ی گسترده ای از کاربردها مناسب می سازد.

این رشته ها در قطرهای ۷۵/۱ و ۸۵/۲ میلی متر موجود بوده، با دارا بودن امکان بازیافت آسان تر دوستدار محیط زیست محسوب می شود.

در مشخصات این مواد ذکر شده است که سرعت تزریق نازل می تواند همانند سرعت پلاستیک های پر نشده تنظیم گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا