اخبار

شرکت DSM در تولید رزین های خود دیگر از NMP استفاده نمی کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر Royal DSM اعلام کرد که در تولید رزین های خود از 1-متیل-2-پیرولیدون معروف به NMP استفاده نخواهد کرد. هدف DSM تولیدمحصولات مطابق با بالاترین استاندارد های ایمنی و بهداشتی و استحکام بخشیدن موقعیت خود به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان رزین ها می باشد.

DSM تا ماه July سال 2020 استفاده از NMP را بطور کامل حذف خواهد کرد و محصولاتی مطابق قوانین بازار های مختلف تولید خواهد کرد. حذف NMP بخشی از برنامه DSM برای حذف مواد شیمیایی سمی می باشد. DSM قصد دارد تا سال 2025 تمام مواد شیمیایی سمی را از محصولات خود حذف کند. DSM توانایی های علمی و فنی خود را برای توسعه جایگزین های با عملکرد بالا جهت NMP بکار خواهد برد.

در سرتاسر جهان استفاده از NMP در حال محدود شدن می باشد. این ماده در صنایع پوشش ها استفاده می شود. European Commission این ماده را بعنوان Substance of Very High Concern (SVHC) دسته بندی کرده است و آنرا به فهرست مواد ممنوعه REACH Annex XVII اضافه کرده است. در اتحادیه اروپا از 9 ماه May سال 2020 استفاده از NMP با غلظت های بالای 0.3 درصد در محصولات ممنوع خواهد شد. در امریکا NMP بعنوان TSCA priority substance شناخته می شود و بسیاری از تولیدکنندکان آنرا از فرمولاسیون رنگ بر های خود حذف نموده اند. به گفته Martin Vlak مدیر DSM Coating Resins این شرکت مفتخر است که بعنوان یکی از شرکت های پیشرو در حذف NMP شناخته می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا