اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ شرکت Eastman و تولید پایدار مواد در صنعت خودرو

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Eastman و Gruppo Maip که از تامین کنندگان بزرگ بین المللی بوده و از تولید کنندگان اصلی در تورین و ایتالیا هستند، برای تولید یک فرمولاسیون جدید در حال همکاری با یکدیگر هستند. این فرمولاسیون برای تولید قطعات داخلی پلیمر مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد نمونه فرمولاسیون های پیشرفته ی Eastman بوده که در آن از فناوری بازیافت چرخشی استفاده شده است. این فناوری هم بر اساس مواد زیستی بوده و هم در آن از مواد بازیافتی استفاده شده است. Tritan Renew copolyester و Trēva Renew engineering bioplastic موادی هستند که در این فرمولاسیون مورد استفاده قرار می گیرند.
Eligio Martini، رئیس شرکت Gruppo Maip بیان می کند، این همکاری به ما اجازه می دهد تا بتوانیم فرمولاسیون های پلاستیک ویژه ای برای تولید کنندگان خودرو ایجاد کنیم تا محدودیت های زیاد آ-ن ها برای دارا بودن اجزای پایدار و جایگزینی مواد نفتی رعایت شود. با استفاده از راهبرد بازیافت چرخشی Eastman، تولید کنندگان قطعات اکنون می توانند مواد شامل اجزای بازیافتی را با ویژگی های رده ی A و با استفاده از روش های قالب گیری تولید کنند. Tritan Renew یکی از موادی است که با فناوری بازیافت پلی استر Eastman تولید شده است و 50% از مواد آن بازیافتی است. این ماده از ضایعات انسانی و صنعتی تولید شده است. بر خلاف پلاستیک هایی که به صورت مکانیکی بازیافت می شوند، Tritan Renew همان ویژگی های پلاستیک های اولیه را از خود نشان می دهد.
Trēva Renew حدود 48% از مواد زیستی تهیه شده است. این مواد از مدیریت جنگل ها به دست آمده و دارای گواهی نامه USDA’s BioPreferred است. به علاوه Trēva Renew از فناوری بازفراوری کربن نیز بهره می برد. در این فناوری از اختلات پلاستیکدهای ضایعاتی استفاده می شود و افزودنی مناسب برای 23% کاربرد در موادی مانند پلی کربنات، ABS و PC/ABS ایجاد می شود.
Scott Ballard، قائم مقام Eastman و مدیر کل بخش پلاستیک های ویژه ی این شرکت بیان می کند، Gruppo Maip همکار راهبردی خوبی در تولید فرمولاسیون های ویژه برای ارائه به صنعت خودرو سازی است. آن ها در تولید فرمولاسیون بسیار تخصص دارند و بسیار با تولید کنندگان در ارتباط هستند. ما امیدواریم که به سطح جدیدی از پایداری در صنعت خودرو سازی دست پیدا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا