اخبار

شرکت Evonik ظرفیت تولید سیلیکای آبدوست خود را افزایش می دهد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  شرکت Evonik در نظر دارد ظرفیت تولید سیلیکای کوره ای (Fumed silica) خود را در Rheinfelden کشور آلمان افزایش دهد. منظور از سیلیکای کوره ای سیلیکایی است که در شرایط خاص و تحت شعله تولید می شود. این افزایش ظرفیت شامل فرآیند تبدیل سیلیکای آبگریز به انواع آبدوست است. این پروژه ی افزایش ظرفیت قرار است تا اواخر سال ۲۰۲۰ به انجام رسیده و تا ۲۰ درصد به ظرفیت تولید بیفزاید.

این نوع خاص از سیلیکاهای شرکت Evonik، AEROSIL نام داشته و عمدتا برای کنترل رئولوژی و عامل ضد گیرش (Anti setting agent) در سامانه هایی همانند چسب و درزگیر استفاده می شود.

سیلیکای آبدوست کوره ای شرکت Evonik با نام تجاری AEROSIL به جذب رطوبت اندک و پخش بسیار خوب معروف است. این سیلیکا به عنوان غلیظ کننده نیز مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این سیلیکا در لاستیک های سیلیکون، تونرها و لوازم ارایشی بسیار مرسوم است.

شرکت Evonik یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ی تولیدات سیلیکایی بوده که علاوه بر AEROSIL گونه های دیگری نظیر ULTRASIL، SIPERNAT و SPHERILEX را تولید می کند. علاوه بر این محصولات شرکت Evonik تولیدکننده ی عامل مات کننده تحت نام تجاری ACEMATT است. به عنوان یکی دیگر از محصولات این شرکت می توان اکسیدهای فلزی کوره ای با نام تجاری AEROXIDE را نام برد.

به طور کلی Evonik به عنوان یکی از مهم ترین منابع تامین سیلیکا در دنیا محسوب شده و سالیانه فروشی بالغ بر یک  میلیون تن را داراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا