اخبار

شرکت Evonik پودرهای پایه پلی‌آمیدی را برای کاربردهای چاپ سه بعدی معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمرهم‌بسپارهای پلی‌استری جدید تولیدشده توسط شرکت Evonik مواد پودری شکلی هستند که الاستیک و منعطف هستند و در عین حال خواص بازگشت بسیار عالی نشان می‌دهند. این پودر در رنگ‌های سفید و سیاه بسته به کاربرد تولید شده است و برای استفاده در چاپ‌های سه بعدی معمول مبتنی بر پودر بسیار مناسب است. در دمای واکنش، خواص جریان این پودرها نیز بسیار قابل توجه بوده است و این امکان را برای تولیدکنندگان فراهم کرده که در طول چاپ از ارتفاع دستگاه به صورت کامل استفاده کنند. 
در مقایسه با سایر مواد منعطف موجود در بازار برای چاپ سه بعدی SLS این هم‌بسپارهای پلی‌استری آماده مصرف، بدون نیاز به کاهش کیفیت در خواص سطح، پس از چاپ نیز سخت و منعطف باقی می‌مانند. 
قطعاتی که از طریق چاپ سه بعدی تولید شدند عموما سفید رنگ تولید می‌شوند و سپس با توجه به کاربردشان رنگ می‌شوند. علاوه بر رنگ سفید پودرهای جدید تولیدشده توسط شرکت Evonik، پودر سیاه رنگ نیز تولید شده است تا در صورت نیاز قطعات مستقیما با این رنگ تولید شوند. کاربردهای این پودرها گستره‌ای از تجهیزات ورزشی تا قطعات پیچیده فنی را شامل می‌شود. بر اساس زمان‌بندی موجود، این پودرها در فصل اول سال 2020 به بازار ارائه می‌شوند. 
بازار چاپ سه بعدی با نرخ رشدی که دو رقمی شده، در حال گسترش است. در درون این بازار شرکت Evonik رهبر بازار در تولید پودرهای پلی‌آمید 12 است که در 20 سال اخیر در تولید مورد استفاده قرار گرفته است. افزون بر رشته‌های PEEK و پودرهای پلی‌آمید 12، سبد محصولی این شرکت همچنین شامل پودرهای PEBA و افزودنی‌های دیگری مانند عوامل پراکنش، تقویت‌کننده جریان و اصلاح‌کننده‌های فعال می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا