اخبار

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و اعطای جایزه ۵ میلیارد تومانی به اولین‌های جایزه “نکست”

بسپار/ایران پلیمر معاون توسعه فناوری شهرک علمی‌ و تحقیقاتی اصفهان از اعطای جایزه ملی «نکست» به شرکت‌های فناور دارای حداقل ۳ محصول در بازار خبر داد و گفت: به رتبه اول ۳ حوزه این جایزه مبلغ ۵ میلیارد تومان از سوی معاونت علمی اعطا می‌شود.

احسان یزدیان با بیان این که شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان سابقه زیادی در برگزاری رویدادهای فناورانه دارد، گفت: نمونه آن جشنواره شیخ بهایی است که در اردیبهشت ماه سال جاری میزبان فناوران بوده است.

وی با بیان اینکه این رویدادها با حمایت از کسب و کارها است، اظهار کرد: جایزه «نکست» نیز از رویدادهای دیگری است که از سوی شهرک علمی‌ و تحقیقاتی اصفهان با تمرکز بر فناوری‌های پیشران برگزار می‌شود.

یزدانیان، مخاطبان این جایزه را شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دانست که محصولات آنها باید دارای چند ویژگی باشند که به این شرح است:

* شرکت‌های فناور دارای ٣ محصول با سطح آمادگی TRL ٧ داشته باشند.

*فروش آنها حداقل ۵ میلیارد تومان در سال منتهی به فراخوان باشد.

*شرکت دارای ساختار سازمانی مدون با حداقل ۵ نیروی انسانی باشد.

*شرکت دارای ۴ ایده فناورانه با عمق فناوری TRL ۴ باشد.

وی مختصات طرح‌های ارسالی را استفاده از فناوری‌های نوظهور و نوآورانه و وجود بازار برای محصول نهایی طرح عنوان کرد و گفت: افزایش شتاب رشد شرکت‌های فناور، حمایت از شرکت‌های بالغ حوزه فناوری کشور به منظور توسعه سبد محصولات دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های نوظهور و تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ و صاحب فناوری به توسعه در جهت فناوری‌های نوظهور از اهداف این رویداد به شمار می‌رود.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان با اشاره به موضوعات اولین دوره جایزه، گفت: یکی از موضوعات هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت است که زیرمجموعه آن حوزه‌های رباتیک، دفاع سایبری، مدیریت تصمیم، هوش مصنوعی مولد، هوش مصنوعی قابل اعتماد، عامل‌های مجازی و یادگیری تقویتی و بینایی ماشین را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع دوم اتصال‌پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک است و زیر حوزه‌های آن توسعه زیرساخت در شبکه ملی اطلاعات، مخابرات سیار نسل ۵ و ۶، امنیت شبکه، هوشمندسازی و اینترنت اشیاء، مخابرات کوانتومی، منظومه‌های ماهواره‌ای، خودروهای برقی متصل، خودران و هوشمند و فناوری‌های حوزه زنجیره بلوکی را شامل می‌شود.

یزدانیان ادامه داد: موضوع سوم زیست‌فناوری و زیست مهندسی بوده و شامل حوزه‌هایی چون طراحی سویه و ویرایش ژنوم، ایمنوتراپی سرطان، ویروس درمانی سرطان، مهندسی پروتئین، اصلاح نژاد مولکولی و کیت‌های تشخیص مبتنی بر آنتی‌بادی می‌شود.

دبیر جایزه ملی فناوری نکست، درباره جوایز اولین دوره این جایزه، گفت: در هر بخش ٣ نفر برنده خواهیم داشت و به رتبه اول ۵ میلیارد تومان جایزه و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات، به رتبه دوم ۳ میلیارد تومان جایزه و ۹ میلیارد تومان تسهیلات و به رتبه سوم ٢ میلیارد تومان جایزه و ۶ میلیارد تومان تسهیلات اعطا خواهد شد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا