اخبار

شهلا چپ­ نویس، مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ و محصولات وابسته: اگر به گذشته بر می گشتم پزشک می شدم

پایان سال 95 و نزدیکی نوروز بهانه ­ای شد تا در بسپار با آدم ­ها کمی هم خارج از چارچوب های کاری و حرفه ای صنعتی صحبت کنیم. سوالاتی شخصی ­تر و عمومی ­تر بپرسیم و صمیمانه پاسخ آن­ها را بشنویم. تجربه دلنشینی بود. دریافت جدیدی از  فعالان صنعت پلاستیک، آشنایی با دنیای منحصر به  فرد هر یک از این افراد. پیشنهاد می­ کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

 

سوالات بسپار

در سال 95 روزی چند ساعت کار کردید؟

روزی چند دقیقه یا چند ساعت در فضای مجازی بودید و چه مواردی را از این طریق دنبال کرده اید؟ (اخبار روز، اخبار تخصصی، اطلاعات عمومی، لطیفه و …)

امسال چند نفر را استخدام کردید یا تعدیل نیرو؟

فکر می کنید مثبت ترین کاری که در سال 95 انجام دادید چه بوده است؟ بزرگترین اشتباه حرفه ای یا غیر حرفه ای که امسال داشتید، اگر داشتید؟

در راستای انجام احتمالی مسوولیت های اجتماعی در سال 95 برنامه ای داشته اید اگر بله، ممکن است اعلام کنید؟

مهم ترین خبری که بر روی فعالیت شغلی شما موثر بود در سالی که در پایان آن هستیم، چه بود؟بهترین خبر سال و بدترین خبر سال از نظر شما کدام ها بودند؟

به نظر شما رییس جمهور آینده ایران کیست؟

آیا در سال آینده وضعیت اقتصادی برای بخش صنعت بهتر خواهد شد یا بدتر؟

یک شخصیت را نام ببرید که به هر دلیل در عرصه سیاسی، اجتماعی، هنری یا ورزشی در سال 1395 از نظر شما، شخصیت سال باشد؟

اگر دوباره به 18 سالگی برمی گشتید، فکر می­کردید در دانشگاه در چه رشته ای تحصیل کنید؟

اگر در شغل فعلی خود نبودید، دوست داشتید چه کاره باشید؟

آیا از میزان درآمد خود رضایت دارید؟ (آیا با این درآمد می شود جت شخصی خرید؟ قایق تفریحی؟ یا …؟)

خودروی مورد علاقه شما کدام است؟

در اوقات فراغت خود چه می کنید؟ (آیا مهارت ویژه ای در موسیقی، ورزش، هنر یا … دارید؟)

در مواقع عصبانیت و در مواقع خوشحالی چه رفتار مشخصه ای دارید؟

آیا در سال 95 سینما رفته اید؟ بهترین فیلمی که دیدید چه بود؟

آیا کتاب می خوانید؟ آخرین کتابی که خوانده اید؟

چه موسیقی گوش می کنید و در چه زمان هایی؟

آیا امسال سفر رفتید؟ چند بار؟ کاری یا خانوادگی؟ چه نقطه ای از ایران و چه نقطه ای از دنیا را برای سفر ترجیح می دهید؟

یکی از رویاهای خود را اگر دوست دارید بگویید.

پرسپولیسی هستید یا استقلالی؟ آیا ایران به جام جهانی صعود می کند؟

آیا احساس خوشبختی می کنید؟

چند سال دارید؟

و سوال های پایانی:

می توانید یک خاطره از بسپار بگویید؟ یا یک نظر پیشنهادی یا انتقادی؟

از بین مجلات بسپار و پوشرنگ، سایت ایران پلیمر، کانال و گروه تلگرامی، فیسبوک، اینستاگرام و … گروه مجلات بسپار کدام یک را دنبال می کنید؟


 

شهلا چپ­ نویس، مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ و محصولات وابسته

حدود 8 ساعت کار می­کنم. برخی مواقع کمتر یا بیشتر ولی سعی می­کنم همان حدود 8 ساعت را رعایت کنم. در طی روز و در فضای مجازی بیشتر در زمینه­ ی کاری، اطلاعیه ­هایی که از وزارت صنایع و… است را دنبال می­کنم، به این دلیل که وقت اضافی ندارم تا دیگر برنامه ­ها را پیگیری کنم. 

امسال یک نفر را استخدام کرده ­ایم.

در سال 95 کارهای بسیاری انجام داده­ ایم و نیت ما این بوده است که این کارها به نتیجه مثبت برسد. برخی از این کارها در همان مقطع زمانی جواب نمی­دهد و نیاز دارد تامل کنیم، جلسات متمادی داشته باشیم و… تا به نتیجه ­ای که می­خواهیم برسیم. به هر جهت مخاطبین ما موسسات و سازمان­ ها هستند که آن­ها نیز باید نظرات خود را اعلام کنند تا به یک جمع بندی برسیم. مثلا بخشنامه ­هایی در رابطه با تسهیل کردن صادرات بوده ­است، کاری بوده­ که از دست ما بر می­ آمده، آن­ها را پیگیری کردیم و به اطلاع اعضا رسانده ­ایم. امیدوار هستیم مشکلات آن­ها را حل کند و بتوانند کالاهایشان به نحو احسن، بهترین و آسان­ترین روش صادر کنند.

به طور کلی فعالیت­ های ما بیشتر اجتماعی  و مسوولیت اجتماعی است و سعی کرده­ایم که انجام دهیم. شرکت تعاونی است و کاری که انجام می­شود برای زیرمجموعه و برای صنعت رنگ است و نتیجه آن برای اجتماع است و نوعی انجام مسوولیت­ های اجتماعی است.

یکی از خبرها در ارتباط با بخش صادرات بود. تینری که همراه رنگ صادر می­شود، یکی از مواردی است که در رنگ مصرف می­شود تا قابل اجرا باشد. از طرف هیات مدیره پیگیری­ها و جلسات بسیاری با گمرک و وزارت صنایع­ داشتند که بتوانند آن را با توجه به حلالی که در تینر مصرف می­شود از بخش یارانه ­ای خارج کنند و به عنوان محصولی همراه رنگ صادر کنند. در واقع فکر می­کنیم قدم­های مثبتی در این زمینه برداشته­ شده ولی هنوز باید بر روی آن کار شود. دستور­العمل ها ابلاغ شده ولی در گمرک هنوز به صورت شفاف اجرا نشده است. امید داریم این کار به نتیجه مثبت رسد.

همیشه منتظر خبرهای خوب هستیم ولی متاسفانه شرایط نابسامان اقتصادی بر روی فعالیت ­ها و تصمیم ­گیری ­هایی که می­خواهیم انجام دهیم اثر گذاشته است و گاهی به نتیجه دلخواهمان نمی­رسد. اوایل سال فکر می­کردیم اعضا صادرات خوبی داشته باشند ولی متاسفانه آنچه را که پیش­بینی می­کردیم به نتیجه نرسید. مشکلاتی در زمینه ­های متفاوتی وجود داشته­است که این کار به نتیجه نرسیده­است. ولی با پیگیر­ی­هایی که انجام شده، ان­شالله در سال آینده اعضا به درصد مطلوبی که مد نظر است برسند و بتوانند صادرات مفیدی در بخش صنعت رنگ داشته­باشند.

در رابطه با رییس جمهور آینده من نمی­دانم چه کسی می­خواهد شرکت کند و انتخاب شود.

وضعیت اقتصادی در سال آینده…  به هر جهت سال آینده انتخابات ریاست­ جمهوری داریم. پس از آن برنامه ­ریزی خواهد شد، امیدواریم در سال آینده یک بودجه­ مناسبی برای بخش صنعت در نظر گرفته شود. همچنین تسهیلاتی به صنعتگران بدهند تا فعال باشند و حتی کسانی که در شرف تعطیلی هستند، بتوانند به بازار کار بازگردند.

اگر به 18 سالگی باز گردم…سوال سختی است! آرزوهای زیادی برای افراد وجود دارد، با توجه به گرفتاری­ های زندگی شخصی گاهی فرد گمان می­کند فرصت ندارد اما برای درس خواندن مساله سن مطرح نیست، مساله علاقه است. البته گرفتاری­ های جانبی فرصت را می­گیرد. شاید دوست داشته باشم که این بار رشته پزشکی بخوانم و پزشک شوم.

در این دوره چه کسی از درآمد خود ضایت دارد که من بگویم دارم! (خنده). هیچکس از درآمد خود رضایت نداد به این دلیل که قیمت کالاها بی ­سر و صدا در حال افزایش است. البته خدا را شکر می­کنم. امیدوارم  همه بتوانند زندگی راحت داشته باشند.

خودروی من پژو 206 است.

در اوقات فراغت بدم نمی­آید که موسیقی گوش کنم. ورزش دوست دارم و کمی انجام می­دهم. اگر فرصتی شود دوست دارم نقاشی کنم. زمانی که نقاشی می­کنم بسیار احساس آرامش می­کنم و گذشت زمان را حس نمی­کنم. 

 

(ادامه دارد …)


متن کامل این مصاحبه را در شماره 175 ام دوماهنامه پوشرنگ که در فروردین ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

 
[EasyDNNnewsLink|19]

 

(ادامه دارد …)


متن کامل این مصاحبه را در شماره 175 ام  دوماهنامه پوشرنگ  که در فروردین ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا