اخبار

صاحبان صنعت ماشین سازی پلاستیک چین، 5 پیشنهاد را برای مقابله با امریکا مطرح کردند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر جنگ تجاری ایجاد شده بین آمریکا و چین صنعت پلاستیک هر دو کشور را تحت تاثیر قرار داده است. طبق گزارشات رسیده صنعت  OEM در چین از این آشفتگی اقتصادی بسیار صدمه دیده است. به گفته ی یکی از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه ی فیلم های پلاستیکی و کیسه زباله در چین مشتریانی که از ایالات متحده به صورت روتین خرید می کردند به طور کلی سفارشات خود را قطع کرده اند.
یک تامین کننده ی تجهیزات کمکی در این صنعت در کشور چین نیز اعلام کرده است که: پروژه های همکاری ما با ایالات متحده به حال تعلیق درآمده است. ما نمیدانیم که ۲۵ درصد تعرفه ی اضافه را چه کسی باید پرداخت کند؟ 
در سال ۲۰۱۷ میزان صادرات ماشین آلات چینی به آمریکا نسبت به سال قبل 84 درصد رشد داشت. ارزش این صادرات نیز نسبت به زمان مشابه سال قبل 47 درصد افزایش داشته است. با افزایش تعرفه های گمرکی که اخیرا با ریاست جمهوری ترامپ اعمال شده است، ماشین آلات چینی دیگر قدرت رقابت مالی در آمریکا را دارا نیستند. 
البته تاثیری که بازار آمریکا بر ماشین آلات چینی گذاشته است همچنان قابل کنترل می باشد. به عنوان مثال بازار آمریکا تنها ۴ تا ۱۰ درصد درآمدهای مالی شرکت هایی نظیر Haitian، Yizumi و Borche را به خود اختصاص می دهد. 
صنعتی کاران حوزه ی پلاستیک در چین معتقدند که دولت چین باید به تولیدکنندگان تسهیلات ویژه ای را ارائه نماید.
در راستای کاهش اثرات این جنگ تجاری بین چین و آمریکا و کاهش صدمات وارده به صنعت پلاستیک، صنعت فرآیند پلاستیک چین ۵ پیشنهاد را مطرح کرده است :
۱)‌ معافیت مالیاتی
۲) تقاضا برای کمک هزینه
۳) قطع مالیات برای افزایش تقاضای محلی در چین
۴) افزایش سرمایه گذاری های خارجی
۵) افزایش نوآوری جهت رقابت پذیری بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا