اخبار

صادرات از کنگان به مقصد قطر پس از 5 سال از سرگرفته شد

بسپار/ایران پلیمر مدیر بندر و دریانوردی کنگان از توابع استان بوشهر گفت: پس از گذشت نزدیک به پنج سال صادرات از بندر کنگان به مقصد کشور قطر از سرگرفته شد.

عبدالمحمد نادری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ایجاد دو پست اسکله رمپ جهت پهلوگیری شناور فلزی اکنون بندر کنگان در عرصه تجارت خارجی فعال شده است. وی بیان کرد: در این زمینه هماهنگی لازم بین بندر و گمرک کنگان جهت حضور فعال تجار و بازرگانان فراهم شده است. نادری یادآور شد: اولین محموله صادراتی از بندر کنگان حاوی ٢٠٠ تن آخال حبوبات به کشور قطر بوده است.

وی ادامه داد: جهت سهولت در روند تخلیه و بارگیری کلیه تشریفات گمرکی و بندری کالاهای تجاری در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد شد. نادری اظهار کرد: علاوه بر تمهیدات اندیشیده شده جهت سهولت در روند تشریفات گمرکی، هزینه های بارگیری کالاهای صادراتی با قیمت پایین فراهم شده است.

وی گفت: طرح توسعه اسکله بندر کنگان نیز عملیات اجرایی آن با سرعت قابل قبولی در حال انجام است که با تحقق این مهم ظرفیت صادرات بندر کنگان از شناورهای ٥٠٠ تنی به بیش از ٢.۵ هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی یادآورشد: این پروژه شامل ساخت موج شکن‌های جدید به طول ۱۹۰۰ متر و استحصال ٩٥٠٠ متر مربع در سفر مقامات عالی دولت مورد مطالبه جدی شهروندان کنگانی بوده است.

نادری ادامه داد: تحقق رونق اقتصادی و افزایش فرصت های شغلی از اولویت های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی برای بندر کنگان است که این مهم با جدیت تمام دنبال می‌شود.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا