اخباراخبار ویژه

صادقی نکو، رییس هیات مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک: شعار دوره آتی ایران پلاست، به پلاستیک ها دوستدار انسان و طبیعت تغییر کند

بسپار/ ایران پلیمر  مهرداد صادقی نکو، رییس هیات مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک (استان تهران) و از اعضای شورای سیاستگذاری شانزدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست است.

این نمایشگاه از 30 شهریور تا دوم مهرماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی در بزرگراه چمران برگزار خواهد شد.

صادقی نکو در پاسخ به خبرنگار ایران پلیمر در خصوص تجربه حضور در این دوره شورای سیاستگذاری ایران پلاست و مصوبات آن گفت: در ابتدا باید یک تشکر ویژه از شرکت ملی صنایع پتروشیمی بخصوص جناب آقای بنوی بکنیم بابت احیای شورای سیاست گذاری بعد از سالها. واقعا ایشان و همکاران محترمشان همکاری های لازم را با اعضای شورا انجام دادند.
شورا دارای مصوبات مختلفی بود از قبیل انتخاب و تغییر زمان برای سالهای بعد، تغییر ساعت ورود و خروج بازدیدکنندگان (که متاسفانه این مورد با توجه به پذیرش مسئولیت توسط ریاست هیات مدیره یکی از تشکلهای شورا و عدم پیگیری ایشان محقق نگردید)، اختصاص سالن ها به فعالیتهای مختلف، رسیدگی به موضوعات مطرح شده مثل اسپانسری و مسایل مختلف دیگر.

ایران پلیمر- آقای صادقی نکو با توجه به اینکه در برخی دوره های گذشته نیز تجربه تشکیل شورای سیاستگذاری وجود داشته اما متاسفانه ادامه پیدا نکرده، فکر می کنید برای استمرار کار این شورا چه می توان کرد؟
صادقی نکو: همانطور که مستحضر هستید شورا برای اولین بار در زمان آقای زیار و به پیشنهاد انجمن صنایع همگن پلاستیک استان تهران و با حضور نماینده این انجمن شکل گرفت که یک آئین نامه نیز برای شورا تهیه شد. ولی متاسفانه در دوره های بعد و تغییرات در دولت این شورا تشکیل نشد. خوشبختانه با حضور جناب بنوی و در دولت جدید این شورا احیاء گردید و ایشان قول دادند که حتی بعد از اتمام نمایشگاه جلسات این شورا ادامه دار باشد. به نظر بنده باید موضوع شورا را ما تشکلها برای یکبار شکل قانونی و موظفی به آن بدهیم تا تمامی برگزارکنندگان در دوره های آتی نیز موظف به ادامه کار و تشکیل شورا باشند و با تغییر دولتها و سلایق شورا حذف نشود.

ایران پلیمر – نظر شما در مورد ایجاد دبیرخانه دایمی (که در هر حال در این سالها در روابط عمومی NPC گفته می شود دایر بوده) و فعال بودن در بین دو دوره ایران پلاست چیست؟
صادقی نکو:  این موضوع در شورا مطرح شد و با توضیحات مسوولین روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی مشخص شد که این دبیرخانه وجود دارد و فعال است.

ایران پلیمر – چه پیشنهاداتی از سوی انجمن صنایع همگن پلاستیک در شورا مطرح شد؟ آیا پذیرفته و اجرایی شد؟
صادقی نکو: خوشبختانه تمامی پیشنهادات انجمن صنایع همگن پلاستیک استان تهران با نظر به اینکه پیشنهادات منطقی بود و قابلیت اجرا داشت مورد پذیرش قرار گرفت و مصوب شد، از قبیل تاریخ برگزاری برای سالهای بعد و نوع و نحوه دعوت از خریداران و بازدیدکنندگان خارجی و همچنین مسائل دیگر.

باید متذکر شویم که انجمن به هیچ عنوان دنبال گرفتن امتیاز یا رانتی نبود و فقط برای اصلاحات کلی که سود آن برای شرکت کنندگان بوده پیشنهادهای خود را مطرح کرد که خوشبختانه تماما هم مورد تائید قرار گرفت.

ایران پلیمر – آیا انجمن سالنی را برای اعضای خود اختصاصا در اختیار گرفت؟ و برنامه های انجمن برای این دوره چه خواهد بود؟
صادقی نکو:  خیر انجمن به دلیل مسایل مالیاتی و تنوع سلایق اعضا سالنی را نگرفت ولی هریک از اعضا که مشکلی جهت دریافت غرفه یا نحوه ثبت نام داشتند، انجمن تمامی مشکلات اعضای متقاضی را مرتفع کرد.

ایران پلیمر – طرح چه مواردی را برای دوره های بعدی ایران پلاست لازم می دانید؟
صادقی نکو: ادامه تشکیل شورا، داشتن جلسات حداقل ماهی یکبار برای شورا، جذب بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در ایران پلاست از اورآسیا و نامگذاری شعار ایران پلاست برای دوره بعد با شعار پلاستیک ها دوستدار انسانها و طبیعت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا