اخبار

صحبت های علی شالباف مدیر نمایشگاه اصفهان پلاست: تعامل با تشکل ها، واگذاری 70 درصد فضا تا امروز

بسپار/ ایران پلیمر علی شالباف مدیر نمایشگاه اصفهان پلاست با ارسال متنی برای گروه مجلات بسپار به برخی سوالات در خصوص این نمایشگاه پاسخ داده است که در ادامه می خوانید: نمایشگاه اصفهان پلاست که از جمله نمایشگاه های شناخته شده حوزه لاستیک، پلاستیک، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در سطح کشور به شمار میرود، تاکنون دوره های موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری هر چه منسجم تر آن در سال جاری با حضور شرکتهای معتبر داخلی نیز به عنوان نخستین نمایشگاه تخصصی لاستیک و پلاستیک کشور، اصفهان پلاست انجام شده است. نمایشگاه سال 1381 در شهر صنعتی اصفهان به صورت دو سالانه هدف گذاری شد. برگزاری نمایشگاه های تخصصی از این دست، آوردگاهی از دانش، تجربه و توانمندی بشمار می آید که توسعه و ایجاد همکاری های مشترک از دستاوردهای با ارزش آن خواهد بود و علاوه بر آن، تبادل دانش و تجربه برای اقشار مختلف مرتبط با این صنعت، اعم از تصمیمسازان، تصمیمگیران، تولیدکنندگان، دانشگاهیان و دیگر آحاد متخصص جامعه از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه بشمار میرود. طی بیش از یک دهه برگزاری، این نمایشگاه به عنوان یک نمایشگاه منطقه ای و ملی جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده و اعتماد فعالان این صنعت برای مشارکت در اصفهان پلاست جلب شده و خوشبختانه نمایشگاه به جایگاه مناسبی رسیده است . با عنایت به سیاستهای کلی کشور در سال جاری در راستای حمایت از کالای ایرانی رویکرد مشارکت کنندگان در این نمایشگاه و همچنین ستاد برگزاری نمایشگاه بیشتر ارائه تولیدات و توانمندی های داخلی است هرچند که ستاد برگزاری نمایشگاه بر اساس وظیفه ذاتی خود در خصوص اطلاع رسانی گسترده بین المللی نیز اقدامات لازم را صورت داده است.

 

برنامه های شما برای حضور حداکثری غرفه گذاران و بازدیدکنندگان در سال پیش رو چیست؟

امسال نیز همچون دوره های قبل تلاش حداکثری برای حضور مشارکت کنندگان مرتبط با گروه های کالایی اعلام شده و بازدید کنندگان متخصص از سراسر کشور صورت پذیرفته است .در این راستا ضمن اطلاع رسانی و جلسات مختلف با انجمن ها ، اتحادیه ها و تعاونی های مرتبط با موضوع نمایشگاه به منظور استفاده از نقطه نظرات آنها بعنوان متولیان موضوع و حضور همه جانبه اعضای آنها اقدامات گسترده ای صورت پذیرفته است . همچنین از طریق مجلات و نشریات و پایگاه های اطلاع رسانی مرتبط نیز خبر رسانی جامعی برای فعالین صنعت انجام شده و در نظر است با توجه به گروهای کالایی معرفی شده بتوانیم شاهد حضور همه جانبه فعالین صنعت لاستیک، پلاستیک و ماشین آلات و تجهیزات وابسته باشیم.

 

بعد از برگزاری سالانه نمایشگاه اصفهان پلاست در دوره های ابتدایی برای عدم تداخل با ایران پلاست نمایشگاه را دو سالانه کردید چرا سال گذشته نمایشگاه برگزار نشد. آیا برگزاری سه سالانه نمایشگاه مدنظر شماست؟

علت عدم برگزاری نمایشگاه اصفهان پلاست در سال گذشته تصمیم گیری دست اندرکاران نمایشگاه بین المللی اصفهان مبنی بر انتقال محل برگزاری نمایشگاه اصفهان به محل دائمی در حال احداث بودکه بر اساس پیش بینی های آنها مقرر بود در نیمه دوم سال 1396 به بهره برداری برسد و مدنظر بود که نمایشگاه اصفهان پلاست بعنوان یکی از نمایشگاه های شاخص تخصصی همزمان با افتتاح این سایت در محل جدید برگزار گردد و ما هم تلاشمان بر همین امر بود و لیکن متاسفانه این مهم میسر نگردید و ما هم بعنوان برگزار کننده نمایشگاه اصفهان پلاست مصلحت دیدیم به جهت عدم سرگردانی مشارکت کنندگان و پرهیز از بی نظمی در سال 1396 نمایشگاه را برگزار ننماییم تا تکلیف محل جدید نمایشگاه اصفهان مشخص شود که متاسفانه تا کنون نیز به بهره برداری نرسیده است ، ولیکن تصمیم بر، برگزاری نمایشگاه اصفهان پلاست بصورت دوسالانه است و برنامه ای برای برگزاری سه سالانه آن نداریم .

 

بنا بر اطلاعات ما کار واگذاری غرفه ها از چندی پیش آغاز شده است. وضعیت استقبال شرکت ها به چه ترتیبی است؟

خوشبختانه بدلیل وجاهتی که نمایشگاه اصفهان پلاست پس از 14 سال بین فعالین صنعت پیدا کرده است، استقبال در این دوره از نمایشگاه نیز بسیار خوب بوده و با توجه به فرصت باقیمانده تا زمان برگزاری تاکنون بیش از 70 % از فضای نمایشگاه واگذار گردیده که جا دارد از حسن اعتماد مشارکت کنندگان و فعالین صنعت صمیمانه تشکر نماییم.

 

برای جذب حداکثری غرفه گذاران استان اصفهان امسال هم برنامه ای دارید. بالاخره استان اصفهان یکی از قطب های صنعت پلاستیک در ایران است.

مستحضر هستید استان اصفهان بعنوان کلان شهر صنعتی کشور دارای بیش از 9000 واحد تولیدی ، صنعتی در زمینه های مختلف می باشد که خوشبختانه در زمینه صنعت لاستیک و پلاستیک نیز تعداد قابل توجهی از فعالین این صنعت در زمینه ماشین سازی ، مواد اولیه ، محصولات نهایی در این استان می باشند و امسال نیز شاهد حضور قابل توجه این واحد ها در نمایشگاه اصفهان پلاست هستیم . همچنین با توجه به ارتباط با انجمن ها و اتحادیه های مرتبط استانی و اطلاع رسانی گسترده تلاش بر جذب بازدید کنندگان متخصص استانی و کشوری می باشد.

 

ساعت بازدید از نمایشگاه همان بعد از ظهر است. فلسفه برگزاری نمایشگاه های استانی در زمان عصر و شب چیست؟

پاسخ این سوال به آداب و فرهنگ بسیاری از مراکز استان ها بر می گردد که عادت به ساعت کاری صبح و بعد از ظهر دارند و حتما بین روز را برای استراحت کوتاه تعطیل می کنند بر خلاف تهران که بطور یکسره بسیاری از شرکت ها ، فروشگا ه ها و مجموعه ها بکار خود ادامه میدهند .براساس تجربه نمایشگاه ها در اصفهان و یا خیلی از شهرستان های دیگر بین ساعت 13 تا 17 از استقبال بسیار کمی از سوی بازدید کنندگان روبرو می گردد و درست در زمانی که قرار است نمایشگاه تعطیل گردد همه برای بازدید  )عصر ( مراجعه میکنند و این امر باعث شده است که ساعت بازدید برای تمامی نمایشگاه هادر شهر اصفهان در طول سال از ساعت 15 تا 21 یا 22 در نظر گرفته شود .

 

این نمایشگاه از 24 تا 27 بهمن ماه جاری در اصفهان برپا خواهد بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا