اخبار

صمد کارگر مدیرعامل پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر شد

بسپار/ ایران پلیمر صمد کارگر با حکم مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات و مواد پتروشیمی (اسپک) به سمت مدیرعامل پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر منصوب شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت اسپک طی حکمی از سوی ابوالفضل خراط مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات و مواد پتروشیمی (اسپک) صمد کارگر به سمت مدیرعامل پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر منصوب شد.

صمد کارگرسابقه مدیر بخش عملیات و مهندسی پتروشیمی بندرامام، مدیر پروژه و رییس مجتمع پتروشیمی تخت جمشید و همچنین مدیرعاملی پتروشیمی صدف را در کارنامه خود دارد.

 

مجتمع پتروشیمی تخت جمشید (TJPC) شامل یک واحد تولید الاستومر استایرن بوتادین رابر (SBR) به روش پلیمریزاسیون امولسیونی سرد با ظرفیت 35 هزار تن در سال با تکنولوژی GOODYEAR و یک واحد تولید پلی بوتادین رابر (PBR) به روش پلیمریزاسیون محلولی با کاتالیست زیگلر-ناتا با ظرفیت 18 هزار تن درسال با تکنولوژی BF-GOODRICH می باشد؛ که در زمینی به مساحت 16 هکتار در سایت 2 منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع شده است. عملیات اجرایی احداث مجتمع از آذر ماه سال 1391 آغاز گردیده که در نیمه اول سال 1393 به بهره برداری رسیده است.

خوراک مورد نیاز پتروشیمی تخت‌جمشید که شامل منومر 1و3 بوتا‌دین و استایرن می‌باشد به ترتیب از پتروشیمی امیرکبیر از طریق خط لوله و پتروشیمی پارس به وسیله کامیون تامین می‌گردد. همچنین عمده  یوتیلیتی (سرویس‌های جانبی) مورد نیاز این طرح شامل بخار، آب خنک‌کننده و Chiller Water توسط واحدهای احداثی در داخل شرکت تأمین می گردد و سایر سرویس های جانبی از قبیل برق، آب RO از پتروشیمی فجر تأمین خواهد گردید.

شرکت پتروشیمی تخت جمشید با نگاه ویژه به ملاحظات زیست محیطی در زمینه کاهش تولید آلاینده های هوا، بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی بر اساس استانداردهای روز طراحی شده و از یک واحد تصفیه پساب بومی بسیار پیشرفته با سرمایه گذاری بالغ بر 500 میلیارد ریال برخوردار است.

 

وی دانش آموخته مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا