اخبار

صنایع و دانشگاه‌ها ارتباط معناداری برای توسعه جریان دانش‌بنیان ایجاد کنند

بسپار/ایران پلیمر رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط معنادار میان دانشگاه و صنعت، گفت: از دانشگاه‌ها درخواست می شود تا این فرهنگ را توسعه دهند تا جریان دانش‌بنیانی در کشور بیش از گذشته توسعه یابد.

دکتر محمد صادق خیاطیان در مراسم افتتاح فاز اول برج فناوری دانشگاه شهید بهشتی، موضوع و جریان نوآوری و فناوری را در کشور یک موضوع جدید دانست و گفت: این حوزه سختی ‌های خاص خود را نیز دارد، ضمن آنکه ممکن است جریان‌های موجود با آن سنخیت نداشته باشد.

وی ادامه داد: یک دهه قبل اگر استاد دانشگاهی قصد تاسیس شرکتی را داشت، تقبیح می شد و اقدام پسندیده‌ای قلمداد نمی‌شد، ولی با شروع جریان دانش بنیانی و امتیازاتی که به اساتید داده شد، از اساتیدی که به این حوزه وارد شدند، حمایت صورت گرفت.

خیاطیان، یادآور شد: از دانشگاهیان در خواست دارم که این مسیر را دنبال کنند تا جریان دانش بنیانی بیش از گذشته در کشور توسعه یاید.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر از صنایع نیز این انتظار می رود که همکاری هدفمند و با ساز و کار مشخص با دانشگاه‌ها داشته باشند تا ارتباط معناداری میان بخش‌های دانشگاهی و صنعتی ایجاد شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این جریان توسعه یابد تا جامعه، دانشگاهیان و جامعه از برکات آن بهره مند شوند.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا