اخبار

اختصاصی بسپار/ صنعت رنگ و پوشش باعث رشد تجارت رنگدانه های غیر آلی می شود

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار /ایران پلیمر بر اساس گزارش جدید موسسه ی تحقیقاتی Grand View Research، پیش بینی می شود حجم تجارت جهانی رنگدانه های غیرآلی تا سال 2027 به مقدار 3.93 بیلیون دلار برسد. همچنین انتظار می رود در این دوره ی زمانی این تجارت رشد سالیانه ی 3% را تجربه کند. افزایش تقاضا برای رنگدانه های غیر آلی در کاربرد جوهرهای چاپ، رنگ و پوشش و پلاستیک ها، از اصلی ترین عوامل در رشد این تجارت به شمار می رود.
رشد صنایع ساختمانی در تمام جهان یکی از عوامل افزایش تقاضا برای این نوع از رنگدانه ها است. کشورهایی مانند چین، هند، ایالات متحده آمریکا و آلمان از جمله مناطقی هستند که بیشترین ظرفیت رشد را در بخش صنایع ساختمانی از خود نشان می دهند.
افزایش صنعتی شدن به همراه افزایش جمعیت دولت ها را به سرمایه گذاری بیشتر در توسعه  ی زیرساخت های هر کشور سوق داده است که به همین دلیل انتظار می رود ساخت و سازها در هر کشور افزایش پیدا کند و به دنبال آن افزایش تقاضای زیادی برای رنگدانه های غیرآلی در سال های پیش رو ایجاد می شود.
در میان رنگدانه های غیر آلی، اکسید آهن بزرگترین بخش این تجارت را به خود اختصاص داده است. به طوری که در سال 2019، بالغ بر 60.6% از این تجارت به این رنگدانه اختصاص داشت. انتظار می رود در این دوره ی زمانی، این رنگدانه همچنان بیشترین بازار سرمایه مربوط به این تجارت را به خود اختصاص دهد.
رنگدانه ی Ultramarine blue، دومین بخش بزرگ این تجارت به شمار می رود. انتظار می رود تا پایان این دوره ی زمانی، تجارت این رنگدانه سالانه 3.7% از خود رشد نشان دهد. بخش رنگ و پوشش اصلی ترین مصرف کننده ی این نوع از رنگدانه ها بوده و با افزایش فعالیت های ساختمانی و همچنین گسترش صنایع خودرویی این بخش رشد بیشتری در مصرف رنگدانه های غیرآلی از خود نشان می دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا