اخبار

ضربه شدید ویروس کرونا به دلالان ضایعات پلاستیک

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شیوع کرونا در چین تاثیرات مخربی بر صنعت ضایعات پلاستیک در Lalmonirhat، یک ناحیه مرزی در شمال بنگلادش گذاشته است؛ علت عدم امکان تخلیه بار در این بندر است. 
در طول سه هفته اخیر، میزان ضایعات پلاستیک‌ فروخته شده در این ناحیه کاهش یافته است چرا که به گفته خریداران ضایعات، سطح مبادلات تجاری با چین به واسطه شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

ضایعات پلاستیک به قطعات چیپسی شکل برش داده می‌شود و برای فروش در Lalmonirhat بسته‌بندی می‌شود. خریداران از Dhaka و Chattogram این ضایعات را خریداری کرده و سپس مجددا به عنوان ماده خام به تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی می‌فروشند. 
نزدیک به 60% از همه ضایعات پلاستیک‌ که در این ناحیه موجود است به چین ارسال می‌شود و باقی توسط کارخانه‌های محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن جایی که در این شرایط، تقاضای محلی برای مواد خاک نمی‌تواند مازاد ضایعات ارسال نشده به چین را پوشش دهد، تجار ضایعات پلاستیک در این ناحیه متضرر شده‌اند. 
Nur Alam که به عنوان کارگر در یکی از کارخانه‌های ضایعات پلاستیک در این ناحیه مشغول به کار است می‌گوید انبارها به صورت کامل پر است و امکان خرید ضایعات پلاستیک بیشتر در کشور به سبب عدم امکان فروش به چین وجود ندارد. 600 کارگر دیگر همانند Alam در این ناحیه کار مشابه دارند و از همین راه امرار معاش می‌کنند؛ زندگی همه این افراد تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته است. 
Mujibar Rahman یکی از تجار ضایعات پلاستیک در ناحیه Bhelabari می‌گوید 2,500,000 تاکا  (واحد پول بنگلادش) بر روی این کسب و کار سرمایه‌گذاری کرده که فعلا در حالت تعلیق است. ضایعات پلاستیک به قیمت 15 تا 35 تاکا به ازای هر کیلوگرم خریده و پس از تبدیل به چیپس به قیمت کیلویی 45 تا 60 تاکا فروخته می‌شود. آقای Rahman می‌گوید مشتریانی برای ضایعات وجود دارد اما آن‌ها می‌خواهند با سوء استفاده از شرایط این محصول را با قیمت 25 تا 30 تاکا خریداری کنند. 
بنا به اظهارات Abdul Kuddus از تجار ضایعات پلاستیک در این ناحیه، کارخانه‌های محلی تولید محصولات پلاستیکی نیز مواد کمتری خریداری می‌کنند که این خود شرایط را بدتر می‌کند. وی می‌گوید: «شیوع ویروس کرونا در چین ضربه شدیدی به ما وارد کرده است. من حتی نمی‌توانم تصور کنم سرمایه‌ای که صرف کردم به من برگردد.»
Nur Mohammad که یک فروشنده دوره‌گرد است می‌گوید: به صورت متوسط، 30 تا 35 کیلوگرم ضایعات پلاستیک به صورت روزانه قابل گردآوری است. البته خریداران ضایعات پلاستیک در هفته‌های اخیر قیمت‌های قابل قبولی برای ضایعات پلاستیک پرداخت نکرده‌اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا