اخباراخبار ویژه

ضربه کرونا به بزرگ‌ترین کارخانه تولید دستکش جهان

بسپار/ایران پلیمر یک شرکت مالزیایی که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستکش‌های جراحی در جهان است، پس از ابتلای تعداد بسیاری از کارکنان آن به ویروس کرونا، بیش از نیمی از کارخانه‌های خود را تعطیل خواهد کرد. از زمان شروع همه‌گیری، به‌محض اینکه تکاپوی زیادی در کشورها برای تهیه تجهیزات محافظتی آغاز شد، تقاضا برای تولیدات شرکت «تاپ گلاو» افزایش یافت و منجر به صعود ارزش سهام این شرکت شد. اما به ناگهان شیوع و ابتلا به ویروس کرونا در میان کارگران شرکت تاپ گلاو افزایش یافت.

 بسیاری از این کارگران، مهاجرانی هستند که با حقوق کم در کارخانه‌های این شرکت در منطقه‌ای صنعتی که در نزدیکی شهر کوالالامپور واقع‌شده است مشغول به فعالیت هستند.  پس ‌از آنکه بیش از یک‌هزار مورد از ابتلا به بیماری در کارخانه‌های این شرکت گزارش شد، دولت دستور تعطیلی کارخانه‌های آن را صادر کرد. اسماعیل صبری یعقوب، وزیر دفاع، گفت: بر اساس توصیه‌های وزارت بهداشت، امروز در یک نشست ویژه توافق شد ۲۸ کارخانه تاپ گلاو تعطیل شوند. شرکت تاپ گلاو در بیانیه‌ای اعلام کرد که با مقامات مربوطه همکاری کامل خواهد کرد و تعطیلی کارخانه‌ها آغاز شده است.

در این گزارش آمده است که تاکنون وضعیت سلامت حدود ۵ هزار و ۷۰۰ کارگر مورد بررسی قرارگرفته است و سلامت بقیه کارگران نیز آزمایش خواهد شد. شرکت تاپ گلاو در خصوص اینکه تعطیلی کارخانه‌هایش چه تاثیری در توانایی پاسخگویی به سفارش‌ها خواهد داشت، اشاره‌ای نکرد. این شرکت دارای ۴۷ کارخانه است  که ۴۱ مورد از آنها در مالزی قرار دارند. بسیاری از کارگران این کارخانه‌ها اهل کشور نپال هستند و در مجتمع‌های خوابگاهی شلوغ زندگی می‌کنند. شرکت تاپ گلاو می‌تواند سالانه بیش از ۷۰ میلیارد دستکش تولید کند. این شرکت یکی از تامین‌کنندگان عمده دستکش در جهان است. مالزی در حال حاضر با شیوع مجدد ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند. این بیماری تاکنون بیش از ۵۶ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و ۳۳۷ نفر را به کام مرگ کشانده است. تولیدکنندگان دستکش و دیگر صنایع در کشور مالزی مدت‌هاست که به بدرفتاری با کارگران مهاجر متهم شده‌اند و ایالات‌متحده در ماه ژوئیه واردات دستکش از دو شرکت تابعه تاپ گلاو را به دلیل نگرانی‌ها در مورد کار اجباری ممنوع کرده است.

دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا