اخبار

اختصاصی بسپار/ طراحان و دانشمندان چه آینده ای را برای پلاستیک ها در ChinaPlas 2023 ترسیم کردند؟

گروه تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  SciXplore که در روزهای گذشته در نمایشگاه چایناپلاس 2023 برگزار شد، یک رویداد کامل را برگزار کرد که طی آن  طراحان مشهور، کارشناسان صنعت و دانشمندان دیدگاه‌های ارزشمند، تجربیات و دستاوردهای تحقیقاتی خود را برای کمک به به آینده صنعت پلاستیک به اشتراک گذاشتند.

Design x Innovation دارای پنج سخنران بود. در این رویداد  بر این موضوع تمرکز داشتند که چگونه طراحی و مواد باعث توسعه، پایداری و اقتصاد چرخشی می‌شوند.

اولین سخنران مدیر توسعه کسب و کار  Covestro در ارائه خود بر اهمیت بهره وری کامل از عملکرد تاکید کرد. زیبایی شناسی و چرخشی بودن مواد پلی کربنات از طریق طراحی CMF محور سخنان وی بود. وی خاطرنشان کرد: نشان دادن فرهنگ ناملموس و مفهوم پیشرفته از طریق مواد پایدار یکی از ارزش‌های اصلی CMF است که باید ترویج شود تا طراحی زیبایی‌شناسی و چرخشی را در کنار هم قرار دهد.

یکی دیگر از سخنرانان، مدیر کل Nova Design، در مورد زیبایی پلاستیک صحبت کرد. او گفت که از طریق فناوری‌های مختلف پس‌فرآوری، پلاستیک‌ها می‌توانند بافت‌های جذابی شبیه فلز و چوب ایجاد کنند. آثار هنری پلاستیکی باید در دوران پس از همه‌گیری کرونا که در آن قیمت مواد افزایش می‌یابد و از اقتصاد دایره‌ای حمایت می‌شود، دوباره استفاده شوند، زیرا پلاستیک‌ها مزایای اقتصادی و پایداری را محقق می‌کنند.

رهبر پروژه نوآوری، تحقیق و توسعه، Materi’act، به عنوان متخصصی در علم مواد دیدگاه مشابهی را به اشتراک گذاشت که نوآوری و تحقیق و توسعه مواد بازیافتی را برای تبدیل شدن به مواد منتخب در عصر جدید توانمند می‌سازد. به گفته وی، به ویژه محصولات دکوری و تزئینات داخلی خودرو، کاربرد اصلی پلاستیک‌های بازیافتی در سال‌های آینده خواهد بود.

انجمن طراحی در روزهای بعد ادامه یافت تا پس از معرفی راه حل BLUEHERO برای خودروهای الکتریکی و تجهیزات پشتیبانی آن، یکی از کارشناسان SABIC در مورد راه حل‌های TRUCIRCLE این شرکت صحبت کند. در ارائه خود، Cai Linjia، مدیر راهبردی پایداری شرکتی SABIC، توضیح داد که چگونه راه‌حل‌های TRUCIRCLE به فعال کردن اقتصاد چرخشی پلاستیک و توسعه کم کربن کمک می‌کند.

رنگ و مواد مناسب عوامل موفقیت برای به حداکثر رساندن مزایای طراحی بسته بندی هستند. ابزار پیش‌بینی رنگ ColorForward Avient و فرمول‌های Gravi-Tech Density Modified – راه‌حل‌هایی برای لمس و احساس فلز – برای الهام بخشیدن به استراتژی طراحی ایجاد شده‌اند.این بخشی از سخنرانی طراح ColorWorks، شرکت Avient، در این رویداد بود.

علاوه بر این بنیانگذار و مدیر عامل ATSUHIKO YONEDA DESIGN، در مورد چگونگی تولید در جامعه آینده، با تمرکز بر طراحی CMF صحبت کرد. او به همراه مخاطبان، کدها را در عصر طراحی جدید از طریق مطالعات موردی بررسی  قرار داد.

رئیس Adsale برگزار کننده نمایشگاه در خصوص کمک هزینه تحصیلی افتخاری دانشگاه از سوی دانشگاه هنگ کنگ نیز گفت اهمیت تحقیقات علمی برای نقشه راه چین برای توسعه با کیفیت بالا بدیهی است و انجمن SciXplore را به عنوان “گفتگوهای سطح بالا در محل” بین صنعت و دانشگاه برای کشف پیشرفت‌ها در نوآوری بسپارها توصیف کرد.

ارائه نظراتی در مورد مسیرها و فناوری‌های جدید بسپارهای سبز و کم کربن، آخرین پیشرفت‌های نانوسلولز و مواد بسپاری طبیعی، نیازهای بالاتری برای مواد در راستای تقاضاهای جدید بازار، آخرین تحقیقات در مورد پلاستیک‌هایی که چقرمگی و سفتی بالایی دارند، نقش مهم  دیجیتالی شدن فرآیند در نوآوری بسپارهای پیشرفته، منبع نور سینکروترون پیشرفته به عنوان کاتالیزگر نوآوری برای صنعت بسپار و … نیز از موضوعات مطرح شده در این رویداد بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا