اخبار

طراحی و ساخت خط جدید تولید ماسک سه بعدی KF۹۴ در کشور

بسپار/ایران پلیمر یک شرکت دانش‌بنیان در اراک موفق به طراحی خط تولید ماسک سه بعدی KF۹۴ شد.

سید محسن بنی جمالی رئیس هیئت مدیره این مجموعه دانش بنیان در این‌باره به ایسنا گفت: با توجه به لزوم بهبود و بروزرسانی ارائه خدمات و کالاهای پزشکی و تجهیزات حوزه سلامت، شرکت دانش بنیان آریا فناوران آرتا بینش که از پیشتازان تولید دستگاه های ماسک سه لایه در ابتدای فراگیری بیماری کرونا نیز بوده است، موفق به طراحی خط تولید نسل جدید ماسک های چهارلایه با عنوان ماسک سه بعدی شد.

وی با بیان اینکه این ماسک تولید شده از مواد مورد استفاده در ماسک های جراحی با لایه فیلتر قوی تر است که ضمن قرارگیری بهتر روی صورت، امکان ورود ویروس را به سیستم تنفسی کمتر می کند، گفت: گونه جدید و جهش‌ یافته ویروس، عموم مردم و همچنین متخصصان پزشکی را نگران کرده ‌است. به گفته چندین محقق، گونه انگلیسی ویروس کرونا ممکن است به زودی جهان را در بر بگیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به همین موضوع، باز هم فعالان جوان کشور در شرکت های دانش بنیان با تکیه بر علم روز دنیا خطوط تولید ماسک را بروزرسانی کرده اند تا گامی مثبت در راستای مقابله با این ویروس جهش یافته باشد.

بنی جمالی با بیان اینکه این شرکت توانایی ساخت تجهیزات پیشرفته را دارد، خاطرنشان کرد: این دستگاه با الگوبرداری از نمونه خارجی طراحی شده و انتظار می رود در ماه جاری مورد بهره برداری و تولید انبوه قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود صنایع گسترده پتروشیمی در داخل کشور و وجود مواد اولیه تولید پارچه های بهداشتی و قیمت تمام شده مناسب این اقلام اظهار کرد: پتانسیل بالایی در زمینه صادرات محصولات بهداشتی در کشور وجود دارد که امیدواریم با همکاری دولت جهت رفع موانع صادرات، ارزآوری مناسبی عائد کشور شود.

وی درخصوص طراحی خط تولید ماسک‌های سه بعدی KF۹۴ گفت: با توجه به کیفیت بالاتر این نوع ماسک ها، در حال افزایش توان کارگاه های تولیدی در استان مرکزی و استان های همجوار هستیم.

ماسک های سه بعدی ۳D-KF۹۴ با پوشش بهتر صورت و ساختار طراحی مناسب نسبت به ماسک های سه لایه معمولی، می توانند مکمل مناسبی جهت جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر دار باشند.

به گفته وی، رویکرد شرکت آریا فناوران تولید محصولات روز دنیا با تکنولوژی بالا و ارائه خدمات با رعایت کامل حقوق کلیه ذینفعان شرکت به منظور دستیابی به رفع نیازهای مشتریان در شرایط سخت تحریم است. این شرکت به عنوان یک بستر دانش محور، با اتکا بر کارکنان خلاق و کارآمد در زمینه طراحی مهندسی محصولات پیشرفته در داخل کشور فعالیت می کند.

بنی جمالی با بیان اینکه طراحی‌ دستگاه‌ و خط تولید به صورت شبانه روزی در شرایط سخت کرونا صورت گرفته، از توانایی تولید روزانه بیش از ۱۰۰ هزار ماسک در روز با استفاده از هر دستگاه سخن گفت و افزود: در حال حاضر این شرکت دانش بنیان با نگاه به صادرات محصولات و خدمات خود، در حال مذاکره با کشورهای همسایه است.

ایسنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا