اخبار

طراحی مهندسی متین به ترکمنستان، عراق و قطر محصولات نانوکامپوزیتی صادر کرد

بسپار/ایران پلیمر ترکمنستان، عراق و قطر، سه مقصد صادراتی محصولات نانوکامپوزیتی شرکت طراحی مهندسی متین بوده است. این شرکت در حال افزایش مقاصد صادراتی خود بوده و ظرفیت تولید را نیز متناسب با افزایش صادرات، توسعه می‌دهد.

شرکت طراحی مهندسی متین، یکی از تولیدکنندگان مواد نانوکامپوزیتی و محصولات پلیمری، در یک سال گذشته محصولات خود را به کشورهای ترکمنستان، عراق و قطر صادر کرده است.

محمد حبیبی، مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی متین درباره بازار صادراتی این محصولات می‌گوید: «با توجه به عملکرد مناسب این محصولات، بازار صادرات خوبی برای محصولات نانویی ما وجود دارد به طوری که در سال گذشته ترکمنستان، عراق و قطر در مجموع در حدود ۶ میلیارد ریال از نانومحصولات ما را خریداری کرده‌اند. در حال حاضر به دنبال توسعه بازار صادراتی هستیم و از این رو برنامه‌هایی نظیر شرکت در نمایشگاه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم. پیش‌بینی می‌کنیم که بازار صادراتی رشد قابل توجهی داشته باشد از این رو در حال راه‌اندازی خط تولید جدیدی هستیم تا نیازهای بازار صادراتی را پوشش دهیم.»

مهندس حبیبی درباره مزیت‌های استفاده از فناوری‌نانو در این محصولات می‌گوید: «در حال حاضر تقریبا نیمی از محصولات ما مبتنی بر فناوری‌نانو بوده که این سهم در حال رشد است. استفاده از نانومواد موجب افزایش مقاومت در برابر خوردگی شده و استحکام افزایش می‌یابد. همچنین نانوکامپوزیت‌ها کُندسوز بوده و شعله‌ور نمی‌شوند در نتیجه از نظر مشتری بسیار جذاب‌تر از محصولات عادی هستند.»

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی متین درباره نقطه آغازین شروع فعالیت‌های این شرکت در حوزه فناوری‌نانو می‌گوید: «در بازدیدهایی که از کارخانه‌های تولید مواد کامپوزیتی در خارج از کشور به ویژه چین داشتیم، شاهد افزودن مواد مختلفی به پلیمر بودیم که موجب بهبود عملکرد محصولات می‌شد. از این رو واحد تحقیق و توسعه شرکت ما روی استفاده از موادنانویی به عنوان افزودنی به پلیمر برای ساخت نانوکامپوزیت متمرکز شد که در نهایت موفق به تولید نانوکامپوزیت‌هایی با عملکرد بالا شدیم. این نانوکامپوزیت‌ها برای ساخت مخازن و دریچه‌های منهول مورد استفاده قرار می‌گیرد دریچه‌هایی که در حال حاضر در صنعت آب، گاز و مخابرات به وفور استفاده می‌شوند.»

به گفته مهندسی حبیبی از محصولات این شرکت در پروژه‌های مختلفی در سراسر کشور استفاده شده است. برای مثال دریچه‌هایی با قابلیت تحمل ۹۰ تن بار در فرودگاه امام نصب و راه‌اندازی شده‌اند. شرکت آب و فاضلاب در یک سال گذشته در حدود ۸ میلیارد ریال از دریچه‌های نانویی این شرکت خریداری کرده است. شرکت مخابرات، ایران ‌خودرو، پتروشیمی مبین، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، شهرداری تهران، پتروشیمی جم، شرکت ملی گاز ایران و پتروشیمی شازند از جمله مشتریان این شرکت هستند.

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی متین یکی از دغدغه‌های این شرکت را کمبود شناخت بسیاری از مدیران شرکت‌ها نسبت به محصولات پیشرفته می‌داند. برای مثال در حالی که استفاده از چدن به عنوان دریچه منسوخ شده و مواد پلیمری و نانوکامپوزیتی جایگزین آن‌ها در بازار شده است هنوز برخی شرکت‌های عمرانی به دنبال دریچه‌های چدنی هستند. لازم است تا اطلاع‌رسانی نسبت به کاربردهای مواد نانوکامپوزیتی در شرکت‌ها به ویژه سازمان‌های دولتی صورت گیرد تا با معرفی و کاربرد این محصولات، زیرساخت‌های کشور با کیفیت بالاتری به روزرسانی شود.

 

پایگاه خبری فناوری نانو

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا