اخبار

طرح ترافیکی جایگزین زوج و فرد چیست و از چه وقت اجرا می شود؟ ‏

بسپار می نویسد، در جلسه شورای عالی ترافیک که به منظور بررسی طرح LEZ برگزار شد، مقرر شد تا طرح “جایگزین زوج و فرد” از ابتدای آذر اجرایی شود. 


عصر امروز جلسه بررسی نحوه اجرای طرح جایگزین طرح ترافیک موسوم به LEZ با حضور وزیر کشور، شهردار تهران، جانشین فرمانده نیروی انتظامی و تعداد دیگری از مسئولان برگزار شد. 

بر اساس این گزارش، اعضای این شورا پس از ساعت‌ها رایزنی و ارائه پیشنهادها و انتقادها در خصوص این طرح به نقطه نظرات مشترکی دست یافتند. 

احتمال می‌رود اجرای طرح زوج و فرد ادامه یابد اما خودروهای واجد شرایط طرح کاهش آلایندگی “موسوم به طرح LEZ” که دارای معاینه فنی بروز و معتبر هستند قادر به تردد هر روزه در محدوده طرح زوج و فرد باشند. 

همچنین در این جلسه مقرر شد از این پس اعمال قانون در خصوص خودروهای فاقد معاینه فنی به صورت جدی‌تر انجام گیرد و نسبت به جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی، اقدامات لازم انجام شود. 

علاوه بر این موارد، اعضای شورای عالی ترافیک فرصت محدودی را برای اخذ معاینه فنی برای خودروهای فاقد این معاینات در نظر گرفته‌اند. 

احتمالاً طرح جایگزین زوج و فرد از اوایل آذرماه اجرایی خواهد شد اما راهکارهای پیش‌بینی شده در طرح LEZ با رویکرد توجه هر چه بیشتر به حمل و نقل عمومی پیگیری می‌شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا