اخبار

طرح تولید پی‌وی‌سی از زغال‌سنگ در هند کلید می‌خورد

بسپار/ایران پلیمر گروه آدانی هند از برنامه‌ریزی برای ساخت یک مجتمع تولیدی PVC سالانه 2 میلیون تن پی‌وی‌سی از زغال سنگ خبر داد.

 به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، گروه هندی آدانی قصد دارد یک کارخانه تولید پی‌وسی‌سی از زغال سنگ با ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون تن و 292 میلیارد روپیه هند (4 میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری در موندرا واقع در ایالت گجرات غربی بسازد.

این گروه در نامه ارسالی به وزارت محیط زیست، جنگل‌ها و تغییرات آب‌وهوایی هند آورده است که آدانی اینترپرایز (Adani Enterprises Ltd -AEL) طرح ساخت این کارخانه را اجرا خواهد کرد.

آدانی اینترپرایز اعلام کرد که طرح پیشنهادی برای تولید گریدهای پی‌وی‌سی مانند پی‌وی‌سی سوسپانسیون (رزین)، پی‌وی‌سی کلر (C-PVC) و پی‌وی‌سی امولسیون (خمیر) تولید می‌شود.

این شرکت اعلام کرد که انتظار دارد این طرح را ظرف چهار سال از زمان دریافت تأییدیه‌های لازم اجرا کند.

آدانی اینترپرایز اعلام کرده است که حدود سالانه 3.1 میلیون تن زغال سنگ برای این طرح بیشتر از استرالیا، روسیه و دیگر کشورها تأمین می‌شود.

در فرآیند تولید پی‌وی‌سی از زغال سنگ، زغال سنگ (ذغال کک سازی/ زغال سنگ حرارتی/ مخلوط ذغال سنگ و پت کک) از طریق واحد تجزیه به گاز تبدیل و پس از آن کاربید کلسیم و سپس گاز استیلن تولید می‌شود.

سپس گاز استیلن به مراه اسید کلریدریک از کارخانه کلرالکالی این شرکت هندی پردازش می‌شود و مونومر وینیل کلرید (VCM) تولید می‌کند که سپس از آن برای تولید پی‌وی‌سی استفاده می‌شود.

 

نیپنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا