اخبار

طرح جدید و ضربتی وزارت صنعت برای اشتغالزایی در واحدهای کوچک و متوسط

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، ئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با تأکید بر لزوم اجرای طرح ضربتی اشتغالزایی در واحدهای تولیدی کوچک و صنفی، گفت: در صورتی که هر کدام از ۲۰۰ هزار واحد موجود یک نفر را استخدام کنند، ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.


به گزارش فارس، صادق نجفی در یک نشست خبری از اجرای طرح ضربتی اشتغالزایی در واحدهای کوچک و متوسط توسط وزارت صنعت خبر داد و گفت: اگر هر کدام از ۲۰۰ هزار واحد کوچک موجود فقط یک نفر را استخدام کنند، شاهد ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در کشور خواهیم بود. 

وی تصریح کرد: صندوق ضمانت صنایع کوچک ضمانت واحدهای کوچک صنعتی را انجام می‌دهد و به این ترتیب واحدهای صنعتی با مشکل روبرو نخواهند بود.
وی با تأکید بر لزوم ایجاد تعامل مناسب بین مردم، مسئولان و رسانه‌ها گفت‌: از این طریق بسیاری از مشکلات اساسی کشور یعنی معیشت و اشتغال جوانان رفع خواهد شد. 

معاون وزیر صنعت، ایجاد صنایع کوچک برای رفع بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را از جمله وظایف سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی عنوان کرد و افزود: برای اشتغال زایی در کشور باید صنایعی که با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند را به طور کامل فعال کنیم.
به گفته وی، برای استفاده از ظرفیت کامل این واحدهای صنعتی تفاهم هایی با معاونت توسعه روستایی صورت گرفته است.
نجفی اظهار داشت: حذف برخی مجوزها جهت احداث واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی در دست بررسی است که برای رفع این مشکل با سازمان حفاظت محیط زیست توافق شد تا به فعالیت واحدهای صنعتی در شهرک ها ورود نکند.
وی فعال شدن ظرفیت خالی تولید در شهرک های صنعتی را نیازمند پرداخت تسهیلات دانست و گفت: 7 هزار و 875 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی تعطیل و یا متوقف هستند و در عین حال تولید 4 هزار واحد نیز از دهه 70 متوقف است که چرخه عمر صنعتی برخی از آنها به پایان رسیده و صاحبان برخی دیگر نیز نامشخص است. 

نجفی پیش بینی کرد طی 3 ماه پایانی امسال، میزان فعالیت های صنعتی به شدت افزایش یابد.
وی در ادامه از مشارکت با کره‌ای ها برای ایجاد مراکز مبادله با کشورهای صاحب تجربه خبر داد و گفت: کره برای توسعه، از صنایع کوچک خود آغاز کرده است.
نجفی با بیان اینکه بیش از 90 درصد صنایع کشور، کوچک هستند، افزود: حدود 960 شهرک صنعتی در کشور وجود دارد که حدود 700 شهرک صنعتی فعال است، 98 هزار واحد در حال ساخت هستند و یا پروانه ساخت و بهره‌برداری گرفته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا