اخباراخبار ویژه

طرح جرم‌انگاری برگشت ندادن ارز صادراتی وجهه قانونی ندارد/ صادرکنندگان نگران نباشند

بسپار/ایران پلیمر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه جرم‌انگاری برگشت ندادن ارز صادراتی وجهه قانونی ندارد، گفت: جای هیچ نگرانی نیست.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به طرح جرم‌انگاری برگشت ندادن ارز صادراتی که از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس مطرح شده، گفت: اطلاعات طرح با مصوبات سران قوا مغایرت دارد و قابل اجرا نیست

وی افزود: در وضع کنونی باید به صادرکننده کمک کنیم

پورابراهیمی با پیش بینی برداشته شدن محدودیت های تحریمی، گفت: برخی شبهه‌ها که طی روزهای اخیر در پی اعلام وصول یک طرح در قوه مقننه درباره پیش‌بینی مجازات حبس صادرکنندگانی که ارز را بازنگردانند ایجاد شده که سبب نگرانی صادرکنندگان شده است؛ اما باید گفت که جای هیچ نگرانی نیست و این طرح نیز وجهه قانونی ندارد.

وی افزود: صرف اعلام وصول یک طرح به منزله تصویب آن در کمیسیون های مربوطه یا صحن نیست ضمن اینکه این طرح با قوانین مادر نیز مشکل دارد و احتمال تصویب آن به این شکل وجود ندارد.

به گفته پورابراهیمی، صرفنظر از مختصات و اطلاعات طرح پیشنهادی، مبنای کار ما نیز بررسی شرایط موجود کشور و نگاه به شرایط کلی است، یعنی اگر شرایط تحریمی را با اقدامات دولت سیزدهم روان تر کنیم، وضعیت بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز می تواند در سال‌های آتی بهبود یابد.

وی اظهار داشت: طرح یاد شده به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده و قرار است که در دستور کار قرار گیرد اما به فعالان اقتصادی اعلام می کنیم روال کار ما در بررسی بر مبنای قوانین اصلی است و مصوبات ستاد هماهنگی سران قوا نیز پس از تایید رهبری همان مبنای قانون است.

اکسپورتنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا