اخبار

طوفان هاروی نزدیک به نیمی از ظرفیت تولید اتیلن امریکا را تعطیل کرد

بسپار می نویسد، بیش از 40 درصد از ظرفیت تولید اتیلن ایالات متحده با تداوم طوفان هاروی از مدار خارج شد.

بر اساس برآورد موسسه S&P Global Platts،در پی طوفان هاروی بیش از 40 درصد از ظرفیت تولید اتیلن ایالات متحده از مدار خارج شدو بنا بر اعلام شرکت ها و منابع صنعتی، در فاصله روزهای پنجشنبه دوم تا یکشنبه پنجم شهریور ماه، واحدهای تولید الفین حداقل هشت مجموعه پتروشیمی و پالایشگاهی در ایالات متحده فعالیت های خود را متوقف کرده اند. ظرفیت خارج شده از مدار 25 میلیارد پوند در سال (معادل 11 میلیون و 400 میلیون تن) تخمین زده می شود.

ظرفیت کل تولید اتیلن آمریکا با احتساب تعدادی واحد کراکر جدید که قرار است تا پیش از پایان سال جاری میلادی آغاز به کار کنند؛ 58 میلیارد و 800 میلیارد پوند در سال (معادل 26 میلیون و 700 هزار بشکه) است.
تاثیر فوری این وضعیت بر قیمت های اسپات اتیلن در منطقه گلف کوست ایالات متحده تا روز دوشنبه 6 شهریور ماه نامعلوم بود. با این حال یک منبع فعال در بازار پتروشیمی از تاثیر احتمالی یادشده به عنوان کشتار برای پتروشیمی ها (carnage for petchems) یاد کرد
برخی منابع داخلی در ایالات متحده از افزایش یک سنتی به ازای هر پوند خبر دادند که این افزایش در برخی قیمت های پیشنهادی اواخر وقت دوشنبه 6 شهریور ماه مشاهده شد.
طوفان هاروی شدیدترین طوفان 12 سال اخیر آمریکا و شدیدترین طوفانی است که ایالت تگزاس از سال 1969 تاکنون با آن روبرو شده است.

منبع: نیپنا به نقل از پلاتس 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا