اخبار

طول عمر مفید لوله‌های فاضلاب PE و PP تا یک قرن!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بر اساس گزارش فنی به چاپ رسیده توسط European Plastic Pipes and Fittings Association (TEPPFA)، طول عمر مفید لوله‌های PE و PP بدون فشار بکار رفته در سامانه فاضلاب در حدد 100 سال برآورد شده است.

این یافته‌ها بر اساس مطالعه دوساله بر روی لوله‌های انتخاب شده از پنج منطقه مختلف در کشورهای فندلاند، نروژ، دانمارک و آلمان می‌باشد. در این تحقیق، یکی از لوله‌های اولین نسل HDPE به مدت 38 سال و لوله‌های PP نیز به مدت 23-10 سال مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، در نتایج آزمون‌‌ها هیچ نشانی از تخریب بیش از حد مشاهده نشده و نتایج حاکی از کارایی طولانی مدت دیواره لوله‌های فاضلاب می‌باشد.

به گزارش TEPPFA، در اروپا سامانه‌های لوله‌های پلی‌الفینی بیش از 40 سال مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ اما، هیچ‌گونه مطالعه علمی با تمرکز بر طول عمر مفید این لوله‌ها تحت شرایط کشش ثابت بدون اعمال فشار در کاربرد فاضلاب انجام نشده است.

مدیر TEPPFA اظهار می‌دارد:” این نتایج قابل استفاده برای تامین‌کنندگان بسپار، سازندگان لوله و پیمانکاران حوزه فاضلاب خواهد بود. اکنون، طراحان، مالکان و مجریان شبکه فاضلاب می‌توانند از عملکرد سامانه فاضلاب، در صورت استفاده از مواد مناسب و روش نصب لوله مطابق با ملزومات آن، به مدت 100 سال اطمینان حاصل نمایند.” 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا