اخبار

طی ۸ ماه ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی بنگاه ها پرداخت شد

بسپار/ ایران پلیمر کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی ، درباره اصلاح ساختار اقتصادی بنگاه مورد حمایت گفت: هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابجایی کارگاه و ماشین آلات به‌منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست اقتصادی و اجتماعی دولت صورت گیرد، تغییر ساختار اقتصادی تلقی می‌گردد؛ در ضمن تصمیم‌گیری در مورد کارکنان این قبیل بنگاهها که موقتاً بیکار شناخته می‌شوند و در چهارچوب بند الف تبصره 7 قانون بیمه بیکاری از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌‌کنند، به‌عهده شورایعالی کار است.ی ادامه داد: مدیران و کارفرمایان این بنگاه‌ها موظفند طرح تغییر ساختار اقتصادی واحد خود را به تصویب وزارتخانه ذیر‌بط (واحدهای تابعه در استانها) برسانند و به همراه تقاضای کتبی و فهرست اسامی کارکنان مشمول که موقتاً بیکار می‌شوند با  ذکر مدت زمان استفاده از مقرری بیمه بیکاری به واحدهای تعاون، کارورفاه اجتماعی محل تسلیم نمایند و پس از تأیید و تصویب شورایعالی کار نسبت به اجرا اقدام نمایند.

یاوری با بیان اینکه مقرری بیمه بیکاری به کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شوند، تعلق می‌گیرد، بیان کرد: تشخیص بیکاری بدون میل و اراده و تاریخ وقوع بیکاری به‌عهده واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. حدود 260‌هزار کارگر در کشور با دریافت مقرری ماهانه بیمه بکیاری تحت حمایت قرار دارند و کمترین تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری متعلق به استانهای ایلام، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با بیان اینکه  بیشترین تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری متعلق به استانهای تهران، اصفهان و خراسان رضوی است، گفت: از مجموع تسهیلات پرداختی به بخش تولید تا پایان آبانماه که به حدود بیش از نه‌هزار میلیارد تومان می‌رسد فقط یکصد و چهل و شش میلیارد برای بازسازی و نوسازی بنگاه‌ها بوده است.

وی بیان کرد: توجه بانک‌ها برای اعطای تسهیلات جهت بازسازی و نوسازی و اصلاح ساختار اقتصادی بنگاهها ضروری است و در بنگاههای اقتصادی پرداخت مزد و حقوق کارگران از محل کار کارگران و تولید محصول و فروش تولیدات صورت می‌پذیرد؛ بنابراین توجه ویژه به تولید کمی و کیفی برای کارگران حائز اهمیت و توجه ویژه است.

یاوری اظهار داشت: هرگونه وقفه در کار تولید و چرخ فعالیت بنگاه‌های اقتصادی به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و کارگران زیر بار توقف در تولید که معیشت آنها را دستخوش مشکلات می‌کند، نمی‌روند. پرداخت مزد و حقوق کارگران حاصل دسترنج آنان در امر تولید است؛‌ بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید در کار و تولید صدمه یا وقفه وارد شود.

 

 

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا