اخبار

ظروف جدید PET مخصوص فرآیندهای فشار بالا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت Pretium Packaging اخیرا به ظروف PET با نام SureHandle دست یافت که با دسته ای مستقل می تواند در فرآیندهای فشار بالا یا به اختصار HPP در کاربردهای غذا و نوشیدنی دست یابد. طبق گفته ی شرکت تولیدکننده این بطری ها به خصوص برای آبمیوه های تازه مناسب هستند.

از آن جایی که فرآیندهای HPP برای پاستوریزه کردن به حرارت نیاز ندارند، این تولید می تواند درهای جدیدی را به روی محصولاتی باز نماید که از این فرآیندهای سرد استفاده نمایند. در این صورت محصولاتی جدید با دمای نسبتا کم می توانند وارد بازار شده درحالی که طیف طعمی و اجزای مختلف آن حفظ شود. به عنوان یکی دیگر از مزایای این فرآیندهای سرد می توان به استفاده از درب های ارزان قیمت تر با قابلیت درزگیری اشاره کرد.

آزمون های مورد نیاز برای بررسی این محصول جدید در مدرسه ی بسته بندی واقع در Rochester Institute of Technology صورت گرفت. بطری های SureHandle نیز تحت آزمون های کشش و فشار قرار گرفت تا اطمینان حاصل شود در شرایط سخت نیز به عملکرد مناسب خود ادامه می دهند.

اما فرآیند HPP به چه معناست؟ این فرآیند در واقع یک روش پاستوریزه کردن سرد بوده که طی آن بسته بندی های پر ودرزگیری شده به یک محفظه ای دارای فشار بالای آب منتقل می شود. این فشار بالا در دمای محیط تمامی باکتری ها، ویروس ها و مخمرها را غیر فعال کرده و مواد غذایی بسته بندی شده را ایمن ساخته و طول عمر آن ها را افزایش می دهد. به دلیل عدم اعمال گرما محصولات تغذیه ای حساس به دمای این محصولات از بین نمی رود.

محصول جدید تولیدی به نام SureHandle ویژگی های چندجانبه ای را در بر دارد. این محصولات حمل و نقل راحتتری را خواهند داشت به خصوص برای کودکان، افراد پیر و دارای نقص فیزیکی.  این دسته ی تعبیه شده نه تنها حمل و نقل را راحتتر می کند بلکه کنترل ریزشی مایعات تحت بسته بندی را نیز باعث می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا