اخبار

ظهور یک کائوچوی حرارتی در خانواده محصولات میتسویی

بسپار می نویسد،یک نوآوری تحسین برانگیز در بخش تحقیق و توسعه شرکت میتسویی و محصولی جدید در خانواده EPDM-EPT برای رقابت با کائوچوهای آکریلیک معرفی گردید.
کائوچوهای آکریلیک باتوجه به ساختار شیمیایی آنها (AEM,ACM) و با در نظر گرفتن قیمت در بسیاری از کاربردها، انتخاب اول طراحان قطعات خودرویی در مواردی است که نیاز به مقاومت حرارتی در دماهای بالاتر از 150°دارند .میتسویی برای پاسخ به نیاز مشتریان و معرفی محصولی با مقاومت حرارتی بالا ابتدا نسل اول VNB-EPT را که به کمک کاتالیزورهای زیگلر ناتا تولید شده بود به بازار ارائه نمود که به دلیل دارا بودن شاخه های جانبی زیاد و تعدد انتهای آزاد زنجیر پس از پخت به نتیجه مطلوب دست نیافت. اما این بار و به کمک ساز و کار کاتالیست های متالوسنی مدل جدیدی از VNB-EPT با شاخه های جانبی کمتر را معرفی کرده که پس از پخت، ساختار شبکه ای بسیار منظمی را ایجاد می کند. ماحصل این کار، مقاومت حرارتی خوب، دوام و ماندگاری مثال زدنی و مقاومت سایشی عالی می باشد. این گرید فقط با سیستم پخت پروکسیدی پخت می شود، لذا جهت استفاده در قطعاتی که نیاز به مقاومت حرارتی بالا دارند (نظیر شلنگهای مقاوم به حرارت، قطعات ضد ارتعاش، سیم و کابل مورد استفاده در محیط های بسیار گرم و همچنین تسمه نقاله های بکار رفته در شرایط حرارتی بالا) توصیه می شود.
گرید جدید با داشتن مونی ویسکوزیته نسبتاً بالا، محتوی اتیلن 70% و غیر اشباعیت 3% به مقدار پروکسید و آنتی اکسیدانت کمتری برای حفظ خواص نیازمند است و از نظر هزینه آمیزه به صرفه می باشد.
در شلنگهای آب موتورهای توربو شارژی که دمای داخل و خارج آنها 180° C است از ساختارهای چند لایه ای استفاده می شود که از AEM در هر دو لایه یا لایه داخلی از وایتون و لایه خارجی از سیلیکون تشکیل می شوند. استفاده از VNB-EPT در لایه داخلی این شلنگها و بررسی خواص در دمای 180° C نشان می دهد که در حفظ خواص مکانیکی بمانند کائوچوهای آکریلیک عمل می کند. همچنین در عملکردهای سیکلیک نیز بهتر از کائوچوی آکریلیک ظاهر می شود. همزمان چسبندگی VNB-EPT به وایتون ( در پخت پروکسیدی) مانند چسبندگی آکریلیک به وایتون می باشد.
برای کاربردهایی نظیر بست اگزوز نیز دانستیه اتصالات عرضی حاصل بسیار بیشتر از EPDM با پخت گوگردی می باشد و در نتیجه ویژگی های دینامیکی و مانایی بسیار بهتری قابل دستیابی می باشد.

از دیگر ویژگی های این گرید می توان به تغییرات اندک استحکام کششی در دمای محیط تا 230° C و همچنین استحکام کششی بسیار مناسب در این دما اشاره کرد. از نظر ویژگی مقاومت در برابر خزش نیز محصولات تولیدی با این گرید بسیار برتر از محصولات مشابه با دیگر گریدها می باشند. میزان سایش، سنجه ای کلیدی جهت کاربرد در تسمه نقاله است که این گرید در مقایسه با دیگر گریدهای رایج برای این کاربرد میزان سایش بسیار کمتری از خود نشان می دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت پلیمر پیشرفته دانا، نماینده رسمی Mitsui Chemicals در ایران ( شماره تماس88622006و همچنین www.ppd.co.ir) تماس حاصل فرمایید.

 

منبع:پلیمر پیشرفته دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا