اخبار

عادی شدن فعالیت صنایع پتروشیمی چین در هاله‌ای از ابهام

بسپار/ ایران پلیمر آثار منفی همه‌گیری ویروس کرونا بر تقاضای جهانی محصولات پتروشیمی، ازسرگیری فعالیت عادی این صنایع را در چین با ابهام‌های زیادی روبه‌رو کرده است.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، بهبودی سریع در فعالیت صنایع پتروشیمی چین تا حدود زیادی به دلیل آثار ناشی از گسترش ویروس کرونا، به امری غیرممکن بدل شده، این در حالی است که هم‌اکنون کرونا از مرزهای چین فراتر رفته و به یک پدیده‌ «همه‌گیری جهانی» بدل شده و دیگر کشورها را هم مجبور به اعمال محدودیت‌ها و قوانین سختگیرانه رفت‌وآمد کرده است.

بیشتر محصولات نهایی صنایع پتروشیمی چین روانه بازارهای خارجی می‌شود، با توجه به شرایط کنونی جهان و تداوم گسترش ویروس کرونا در دیگر کشورها، می‌تواند تقاضا برای محصولات پتروشیمی‌های چینی را از میان ببرد.

جان ریچاردسون، تحلیلگر ارشد بازارهای آسیا در موسسه آی‌سی‌آی‌اس در این باره گفت: این مشکل برای چین ایجاد شده است که نمی‌تواند محصولات خود را به دیگر کشورهای جهان عرضه کند، زیرا برای محصولات آن کشورها هم در دیگر بخش‌های دنیا تقاضایی وجود ندارد.

بخش تولیدی چین، هم‌اکنون تحت تاثیر جنگ تجاری واشینگتن و پکن از میانه سال 2018 و در عین حال تا حدودی زیادی متاثر از اقدام‌های پیشگیرانه و اعمال محدودیت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

ریچاردسون گفت: به‌نظر می‌رسد که برای نخستین بار از سال 2008 میلادی چین با رشدی منفی در صنعت پتروشیمی روبه‌رو باشد.

در حالی که دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال بازیابی شرایط خود پس از آثار منفی مربوط به گسترش ویروس کروناست، پتروشیمی‌های این کشور به دلیل بالا رفتن سطح مخازن ذخیره‌سازی‌ برگرفته از کاهش تقاضای بازارهای داخلی، ضعیف شده‌اند.

ذخیره‌سازی‌های مونواتیلن گلیکول در بنادر چین در هفته جاری با رشد چهار درصدی روبه‌رو بوده، در حالی که سطح مخازن ذخیره‌سازی برای محصولاتی مانند بنزن و استون با رشد دو رقمی همراه شده است.

مخازن ذخیره‌سازی پلی‌الفین‌های تولیدکنندگان داخی مانند سینوپک و پتروچاینا در هفته جاری با کاهش روبه‌رو بوده، اما همچنان روی رقم بالای یک میلیون و 125 هزار تن ایستاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا