اخبار

عباس علی‌آبادی، مدیرعامل مپنا وزیر صمت شد

بسپار/ایران پلیمر عباس علی‌آبادی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس شد.

در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 23 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه‌های عباس علی‌آبادی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت نمایندگان مجلس، با 187 رأی موافق، 58 رأی مخالف، 8 رأی ممتنع و 2 رأی باطله از مجموع 255 نماینده حاضر در صحن، تصدی وزارتخانه صمت را به علی‌آبادی سپردند.

 

عباس علی‌آبادی متولد ۱۳۴۱ در تهران، پیشینهٔ ریاست بر دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و از دی‌ماه سال ۱۳۸۸ تاکنون مدیرعامل گروه مپنا بوده است.

عباس علی‌آبادی دانش‌آموختۀ کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی با گرایش کنترل است.

از جمله پیشینه‌های کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد دانشگاهی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون 3، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه‌تمام بود.

در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادی صمت، مخبر معاون اول رئیس جمهور، اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و محرابیان وزیر نیرو و مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفته اجتماعی حضور داشتند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا