اخبار

عرضه‌ی کفپوش‌های جدید آنتی استاتیک بساپلیمر برپایه‌ی رزین‌های اپوکسی و پلی یورتان

بسپار/ایران پلیمر علی رغم الزام به استفاده از کفپوش‌های اپوکسی آنتی استاتیک در برخی از کاربری‌های خاص، به دلیل مشکلاتی همچون عدم ارائه‌ی محصولات در تمامی رده‌های مقاومت الکتریکی متناسب با کاربری‌های مختلف‌، وجود همیشگی گره خوردگی و بیرون زدگی غیر متعارف الیاف کربن (نقاط داغ) و همچنین الزام به اعمال مقادیر بالای رنگ در هر بار پوشش دهی و در نتیجه تحمیل هزینه‌های ناشی از آن به مشتری استفاده از این محصولات با محدودیت‌هایی رو به رو بوده است .

در راستای حل این مشکلات، بساپلیمر با ارائه محصولات مطابق با رده بندی دقیق مقاومت الکتریکی سطحی کفپوش، کاهش نقاط داغ، افزایش جلوه‌ی بصری، کاهش میزان مصرف تا 200 گرم در هر مترمربع به صورت پوشش‌های محافظتی، توانایی پاسخ دهی به تست‌های ولتاژ پایین و استفاده از سیستم‌های پخت متنوع توانسته است سبد جدیدی از کفپوش‌های آنتی استاتیک/کانداکتیو را به بازار ارائه نماید.

با افزایش پیچیدگی‌ها در دستگاه‌های الکترونیکی و تراکم بیشتر اجزای آن، حساسیت به آسیب دیدگی آن‌ها در برابر تخلیه‌ی الکترواستاتیکی (Electrostatic discharge) افزایش یافته است. از سوی دیگر ایمنی و سلامت افراد شاغل در مکان‌هایی که این تجهیزات وجود دارد نیز در سال‌های گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در همین راستا ضوابط سختگیرانه‌ای درخصوص کفپوش‌ها و تجهیزات ضد الکتریسیته‌ی ساکن همچون استانداردهای اصلی ANSI/ESD S20.20، ASTM D150-06، ANSI/ESD S7.1 و IEC 6134 تدوین شده است، که به اختصار دسته بندی‌ کفپوش براساس محدوده‌ی مقاومت الکتریکی آن در شکل 1 نمایش داده شده است.

شکل 1. تقسیم بندی محدوده‌های ECF و DIF مطابق با استانداردهای رایج

بساپلیمر بر اساس دامنه فعالیت خود، برای برآوردن نیازهای روبه‌رشد بازار در زمینه پوشش‌های مذکور، کفپوش‌های نوآورانه خود را بر پایه‌ی رزین‌های اپوکسی و پلی یورتان طراحی کرده است. لیست این محصولات جدید در جدول یک آورده شده است. باید توجه داشت که در گسترش سبد محصولات آنتی استاتیک تولید محصولات فناورانه، کاهش محتوای فرار مواد آلی (VOC) و سازگارسازی بیشتر آنها با محیط زیست نیز در نظر گرفته شده است.

جدول 1- لیست محصولات آنتی استاتیک/ کانداکتیو جدید بساپلیمر

کد محصول نوع According to IEC 61340 surface to surface 1 Í104 – 1 Í106

According to IEC 61340 surface to Ground 1 Í104 – 1 Í106

1000 Volt 500 Volt 250 volt 100 volt
BASADUR ® E709 پوشش کف  برپایه اپوکسی ¢ ¢ ¢
BASADUR® E326 کفپوش خودتراز بر پایه اپوکسی ¢ ¢ ¢ ¢
BASADUR® U306 کفپوش خودتراز بر پایه پلی یورتان ¢ ¢ ¢

 

معرفی محصولات:

پوشش کف رنگی آنتی استاتیک BASADUR® E709، دو جزئی برپایه‌ی رزین اپوکسی، به عنوان لایه‌ی نهایی سیستم کفپوش آنتی استاتیک که از نقات قوت آن می توان به محتوای فرار نزدیک به صفر، پشت‌پوشی بالا، چسبندگی عالی به زیرآیند و همچنین دوام بالاتر در ضمن میزان مصرف کم (150 تا 250 گرم) در هر مترمربع اشاره کرد. همچنین مقاومت در برابر شره کردن (Anti-Sagging Effect) امکان بهره گیری از این محصول را در سطوح عمودی نیز فراهم نموده است.

محصول BASADUR® E326 روکش خودتراز آنتی استاتیک بر پایه‌ی رزین اپوکسی است. این محصول خواص رئولوژیکی بهینه‌ای را ایجاد کرده و میزان گره خوردگی و بیرون زدگی الیاف را در حین اجرا به حداقل می‌رساند. عرضه‌ی این محصول رسانایی الکتریکی را بدون نقاط داغ در محدوده‌ی 104 –106 اهم ایجاد می‌کند، این در حالی است که خواص مکانیکی اصلی مانند دوام و استحکام آن حفظ شده است.

محصول BASADUR® U306، روکش خودتراز پلی یورتان با خاصیت آنتی استاتیک/کانداکتیو، دو جزئی با انعطاف پذیری و درصد ازدیاد طول 50% است. تولید این محصول که درواقع بر پایه‌ی یک نوع پلی یورتان ترموست است، خواص مکملی همچون سختی و چقرمگی را جایگزین سختی و شکنندگی می‌کند. شایان ذکر است که تولید کفپوش رزینی آنتی استاتیک پیش از این تنها برپایه رزین اپوکسی در بازار ایران متداول بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا