اخبار

عرضه تجاری محصولی برای بهینه سازی مصرف پلاستیک ها در بسته‌بندی

بسپار/ایران پلیمر گرداو گرافن (Gerdau Graphene) اعلام کرد، پگ‌سون (Packseven)، یکی از بزرگترین سازندگان فیلم انعطاف‌پذیر در برزیل، اقدام به تجاری‌سازی نوعی فیلم انعطاف‌پذیر می‌کند که با استفاده از گرافن تقویت شده است. این فیلم از قابلیت کشش بالا برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ وارد بازار شود.

گفته می‌شود این فیلم جدید فوق‌العاده نازک که با استفاده از فناوری افزودنی تخصصی گرافن گرداو گرافن ساخته شده است، به طور قابل توجهی نازک‌ و با دوام است. آزمایش‌های اولیه نشان داد که این فیلم‌های جدید می‌توانند ۱۲۰ درصد کشش بیشتری را بدون پاره شدن در مقایسه با فیلم‌های انعطاف‌پذیر رایج تجمل کنند. این فیلم‌های انعطاف‌پذیر و با دوام، باعث کاهش مصرف مواد در هر پالت و افزایش ایمنی در بسته بندی و بارگذاری می‌شوند.

کلیبر آچویلا مدیرعامل شرکت پک‌سون می‌گوید: «ادغام گرافن در فیلم‌های انعطاف‌پذیر ما، موجب بهبود عملکرد این فیلم‌ها می‌شود، از جمله ویژگی‌های بهبود یافته می‌توان به افزایش مقاومت در برابر اشیاء تیز نام برد. همچنین نیاز به ماده کمتری برای بسته‌بندی است. هدف ما این است که فیلمی را به بازار عرضه کنیم که نیاز بخش بسته‌بندی را برآورده کند.»

وی افزود: «افزودن گرافن به فیلم‌های پلاستیکی پلی اتیلن، مقاومت را در این فیلم‌ها بهبود می‌دهد و این امر باعث می‌شود ضخامت فیلم به میزان قابل توجهی کاهش یابد. افزودن گرافن به این ترتیب امکان افزایش عملکرد و کاهش مصرف پلاستیک را به همراه دارد. مأموریت گرداو گرافن این است که از قدرت گرافن برای برنامه‌های صنعتی استفاده کند و همکاری با پک‌سون به تولید نسل بعدی فیلم‌های سبک و مقاوم کمک می‌کند.»

گرداو گرافن به تازگی از در دسترس بودن تجاری مستربچ پلی‌اتیلنی خود خبر داد که به آن ترکیبات گرافن افزوده شده است. محصولات جدید ترموپلاستیک ایجاد شده با استفاده از Poly-G قوی‌تر هستند و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند در حالی که هزینه کمتری برای تولید و زباله‌های قابل توجهی کمتر به همراه دارند. Poly-G در یک سری کاربردهای صنعتی در کارخانه های گرداو گرافن قبل از تجاری سازی استفاده می‌شد. گرداو گرافن دریافت که با استفاده از این فیلم پلاستیکی دارای گرافن میزان سوراخ شدن بسته‌بندی ۲۵ درصد کمتر می‌شود. این شرکت کاهش ۳۹ ٪ در آسیب‌ بسته‌بندی را تجربه کرد.

پایگاه خبری فناوری نانو ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا