اخباراخبار ویژه

علیرضا میربلوک، مدیرعامل موسسه اندیشه برتر میران در گفت و گو با بسپار: در جاده مخصوص کرج هفته ای 15 ساعت برق نداریم، دو روز کاری!

بسپار/ایران پلیمر مهندس علیرضا میربلوک، مدیرعامل موسسه اندیشه برتر میران در گفت و گو با خبرنگار بسپار در خصوص قطعی های مکرر و طولانی مدت برق برای صاحبان صنایع گفت: خسارت وارد شده به بخش تولید و خدمات کشور فقط در آنچه که دولت اعلام کرده و پرداخت خسارات ناشی از خرابی دستگاه ها را پذیرفته، خلاصه نمی شود!
این تفسیر دولت است و هرگز تفسیر درستی نیست. محل کار و کارخانه، منزل مسکونی نیست که برق برود، کیفیت زندگی پایین بیاد و آدم عصبانی بشود!
اینجا صحبت از ضررهای مالی بزرگ است. به نظر من دولت دارد خود را به نفهمیدن هوشمندانه می زند.
طبیعی است که ما برای حفاظت از ماشین آلات و تجهیزات خود سیستم های کنترلی و محافظ داریم و آسیب دیدگی در اثر قطع و وصل برق به نسبت کم است.
اما خسارت دیگری هم هست. مثلا بحث هدر رفت مواد اولیه که قابل احیا نیستند یا احیای آنها مستلزم هزینه های مضاعف است.
بحث نیروی انسانی هم هست. شما هزینه های تمام شده واحد خود را بر مبنای 144 ساعت کار همکاران خود (حقوق و عیدی و پاداش و …) تنظیم کرده اید. وقتی قرار می شود ما که در جاده مخصوص هستیم هفته ای 15 ساعت نتوانیم از نیروی کار بهره برداری کنیم، طبیعی است که معادلات مالی به هم می خورد. محاسبه کرده ایم واحد ما فقط از همین محل در هفته متحمل 13 میلیون تومان خسارت ناشی از هزینه های پرسنلی می شود.
مهندس میربلوک در ادامه می افزاید: شارژهای عمومی مترتب بر تولید هم هست. بیمه پرسنل و مالیات عملکرد باید بی چون و چرا پرداخت شود، هر چند شما نتوانسته باشید کار کننید. خدمات سالانه ای مثل خدمات مخابراتی و اینترنتی و شارژ شهرکها و واحدهای خارج از شهرکها را هم اضافه کنید!
هزینه های دایر بر اجاره هم هست. شما در تولید و یا خدمات دستگاهی را اجاره کرده اید یا با پیمانکاری برای پروژه ای قرارداد منعقد کرده اید. بدیهی است که قطعی برق و تعطیلی کار، محاسبات شما را بر هم می زند.
از هزینه های بالا که بگذریم سود از دست رفته کارفرما خسارت دیگری است که در این شرایط با آن روبرو هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا