اخبار

علی عسکری، مدیر هلدینگ خلیج فارس: ارز غیرمولد مردم را توسط پتروشیمی ها وارد چرخه اقتصادی خواهیم کرد

بسپار/ایران پلیمر مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرد: این شرکت در تلاش برای دریافت مجوز است که ارز غیرمولد مردم را برای توسعه واحدهای پتروشیمی وارد چرخه فعال اقتصادی و تولیدی کشور کند.

به گزارش نیپنا، عبدالعلی علی‌عسکری روز گذشته (دوشنبه، ۱۲ دی‌ماه) در همایش ارتقای فروش اعتباری محصولات در شرکت‌های پتروشیمی پلیمری با اشاره به ضرورت ترویج سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: هلدینگ خلیج فارس با سرمایه گسترده، شرکتی متعلق به توده‌های مردم است و نفع این شرکت به ده‌ها میلیون نفر می‌رسد.

وی افزود: سود تجمیعی هلدینگ خلیج فارس در مجمع این شرکت در خردادماه امسال، ۹۵ هزار میلیارد تومان عنوان شد که سود شرکت مادر حدود ۵۶ هزار میلیارد تومان بود و ۴۰ درصد آن برابر با ۲۴.۵ هزار میلیارد تومان برای تقسیم میان سهامداران اختصاص یافت. این نشان از سامان‌دهی سرمایه‌های خرد در صنعت پتروشیمی دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس این شرکت را موتور پرقدرت توسعه صنعت پتروشیمی کشور دانست و ادامه داد: این شرکت ۲۸ پروژه به ارزش ۱۵ میلیارد دلار در حال اجرا دارد که شامل ۱۲ پروژه بزرگ، هشت پروژه بین‌مجتمعی و ۸ پروژه پایین‌دستی است.

علی‌عسکری با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به‌دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور از منابع ارزی استفاده نمی‌کند، تصریح کرد: این شرکت از منابع مالی داخلی به ویژه بانک‌ها توسعه این صنعت را پیش می‌برد.

وی حرکت به سمت پایین‌دستی را راهبرد بزرگ هلدینگ خلیج فارس دانست و گفت: خلق ثروت و ارزش در واحدهای پایین‌دستی است، بنابراین باید به سمت توسعه صنایع پایین‌دستی حرکت کرد.

فروش ۲۲ میلیون تن محصول در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اظهار امیدواری کرد که این شرکت تا پایان سال ۲۲ میلیون تن فروش خواهیم داشت که می‌تواند خوراک محصولات پایین‌دستی شود.
علی‌عسکری درباره ترویج تفکر سرمایه‌گذاری افزود: بانک‌ها، صندوق توسعه ملی، صندوق تأمین سرمایه حامی سرمایه‌گذاری پروژه‌های جدید و توسعه‌ای هلدینگ خلیج فارس هستند که صندوق تأمین سرمایه این شرکت افتتاح شده تا از طریق این صندوق به احداث طرح‌های پایین‌دستی کمک شود.

وی ادامه داد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در تلاش برای دریافت مجوز است که از طریق صندوق تأمین سرمایه، از ارز مردم برای توسعه واحدهای پتروشیمی استفاده کنیم، زیرا ارز فراوانی در کشور وجود دارد،‌ اما غیرمولد است که با این روش می‌تواند در چرخه فعال اقتصادی و تولیدی کشور وارد و مولد شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه در زمینه ریالی صندوق پروژه ایجاد خواهیم کرد، گفت: مردم هر شهری می‌توانند از طریق این صندوق در اجرای هر پروژه‌ای در شهر خود شریک شوند تا آن پروژه اجرا شود و از منافع آن استفاده کنند.

علی‌عسکری به ویژگی‌های برجسته صنعت پتروشیمی در ایران و جهان اشاره کرد و گفت: این صنعت در جهان رو به رشد است و فرصت سرمایه‌گذاری در این صنعت فراوان، بنابراین تصمیم درستی است که این صنعت را به‌عنوان یک جریان برای پیشران پیشرفت کشور قرار دهیم که این تصمیم گرفته شده و امیدواریم از طریق سازوکارهای مالی در نظر گرفته‌شده، اندیشه سرمایه‌گذاری مردم برای رشد کشور افزایش یابد. پتروشیمی دارای این استعداد هست که کشور را به این سمت حرکت دهد.


نیپنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا