اخباراخبار ویژه

علی علیخانی، مدیرعامل بسپارشیمی سپیدان/ در نمایشگاه پلاستیک روسیه چه گذشت؟

بسپار/ ایران پلیمر علی علیخانی، مدیرعامل بسپار شیمی سپیدان از غرفه گذاران در نمایشگاه RUPLASTICA 2023 که در اواخر ژانویه در شهر مسکو برگزار شد در خصوص این نمایشگاه به خبرنگار بسپار گفت: من چندین دوره است که در این نمایشگاه حضور داشته ام و امسال نیز از آن بازدید کردم. واقعیت این است که به دلیل تحریم های بین المللی ناشی از جنگ روسیه و اکراین، کشورهای اروپایی در این دوره حضور نداشتند و کشورهای مشارکت کننده در نمایشگاه شامل ترکیه، خود روسیه، ایران، هند، چین و CIS بود. البته نمایشگاه بازدیدکنندگان معقولی داشت.

وی در ادامه گفت: نمایشگاه در 5 سالن برگزار شد که یک سالن به مواد اولیه، دو سالن به ماشین آلات و فرآیندهای پلیمر و دو سالن نیز به بسته بندی و چاپ اختصاص یافته بود.

از ایران شرکت های کامپاندر پویاپلیمر و ایران دیبا در کنار کیمیاران و بسپارشیمی سپیدان (که مشترکا با پتروشیمی انتخاب/ اسنوا در یک غرفه حضور داشتند) و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در نمایشگاه مشارکت کرده بودند.

دکتر علیخانی بازار روسیه را برای حضور محصولات ایرانی بسیار مستعد ارزیابی کرد و گفت: به رغم اینکه در روسیه پتروشیمی هایی با تنوع تولید محصولات فعال هستند اما واحدهای آمیزه سازی قوی در این کشور هنوز شکل نگرفته و از این نقطه نظر بازار خوبی به شمار می رود. خصوصا در کامپاندهای پلی اتیلن با توجه به قیمت پلیمر پایه در ایران، مزیت صادراتی بسیار خوبی برای آن وجود دارد. مزیتی که در مورد آمیزه های PP و ABS به دلیل قیمت بالاتر در ایران، صرفا روی کامپاندهای خاصی دارای اولویت صادراتی هستند.

در هرحال پیشنهاد می کنم تولیدکنندگان ایرانی با بررسی دقیق این بازار و حضور در نمایشگاه های تخصصی، نسبت به تاسیس شرکت و انبار در این کشور و پاسخگویی به تقاضا فعال شوند.

دکتر علیخانی همچنین گفت: نمایشگاه های تخصصی و شناخته شده مثل ایران پلاست، نمایشگاه پلاستیک ترکیه، چایناپلاس و آلمان فرصت بسیار مناسبی برای بازاریابی هستند. به جای جلسات متعدد و بازدیدهای مکرر و پرهزینه می شود به صورت فشرده در چند روز نمایشگاه مذاکراتی را به انجام رساند.

هدفگذاری صادرات ما در بسپارشیمی سپیدان رسیدن به صادرات ماهانه 3000 تن کامپاند پلیمری در ماه است که قصد داریم تا در کمتر از یک سال آتی آن را محقق کنیم.

خواهشم از همکارانم در هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند این است که فضای اتحاد را برای اعضا در بازارهای منطقه ای فراهم کنند تا بتوانیم در مجموع این صنعت را در فرای مرزها هم با سهم و قدرت زیادی بشناسانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا