اخبار

علی علیخانی، مدیر صادرات پویا پلیمر تهران: مستربچ چسب هایی برای فیلم های استرچ برای اولین بار در کشور

بسپار/ ایران پلیمر شرکت پویا پلیمر حدود 20 سال پیش با مشارکت و سرمایه گزاری مشترک کره ای فعالیت خود را آغاز کرد و همچنان بخشی از سرمایه گذاران آن را کره ای ها تشکیل می دهند. سالانه 60 هزار تن تولید مستربچ و کامپاند داریم و حدود 40 درصد آن را صادر می کنیم.
علیخانی در گفتگو با خبرنگار بسپار از ارایه محصولات این شرکت در ایران پلاست گفت: مستربچ چسب برای فیلم استرچ را در  نمایشگاه ارایه میکنیم و تنها تولیدکننده ی آن در بازار هستیم. همچنین آلیاژهای مهندسی و برخی مستربچ افزودنی جدید را معرفی کرده ایم.
البته اطلاع رسانی این محصولات به برخی مشتری های بزرگ انجام گرفته اما معرفی اصلی آن در نمایشگاه است. یکی از مهم ترین آن ها مستربچ شکلات پیچ است و زمانی که به فیلم پلی پروپیلن افزوده می شود، پس از پیچاندن به حالت عادی باز نمی گردد. همچنین برخی مستربچ های نسل جدید لیزکننده را نیز تولید کرده ایم. البته با وجود وارداتی بودن افزودنی ها قیمت تمام شده حدود 30 تا 40 درصد ارزانتر از نمونه ی مشابه خارجی آن است. کیفیت آن نیز در خیلی از موارد با نمونه های اروپایی کاملا رقابتی است.
همچنین پکیجی برای فیلمهای گلخانه ای ارایه کرده ایم. مستربچ ضد UV  و ضدمه که فیلم از داخل عرق نمی کند. سمینار فیلم های گلخانه ای را نیز برگزار کردیم و از پتروشیمی ها نیز دعوت شد. اکنون تمامی افزودنیهای مورد نیاز فیلمهای گلخانه ای را به صورت پکیج تامین میکنیم. 
علیخانی از مشکلات واردات و تاثیر تحریمها روی فعالیت این شرکت گفت: البته مشکلات طبیعتا وجود دارد ولی مزیت ما این است که بخشی از سهام آن متعلق به کره است و برخی هماهنگی ها از طریق آنها صورت می پذیرد. اما به طور کلی حتی در بحث تهیه ی مواد اولیه ی ضروری نیز با مشکلاتی روبه رو هستیم. در واقع علاوه بر تحریم خارجی، داخلی هم تحریم هستیم. افت تولید را نیز متاسفانه در این مدت تجربه کردیم.
برای برخی از محصولات مانند تیتانیوم دی اکسید در صف ارز دولتی هستیم اما تا کنون خریدی با این میزان قیمت نداشته ایم!

 

(ادامه دارد…)

متن کامل این مصاحبه را که در شماره 192ام بسپار منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتنراک آنلاین بر روی صفحه ی اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا