اخبار

عملیات اجرایی طرح PDH/PP پلیمر کنگان آغاز شد

بسپار/ ایران پلیمر عملیات اجرایی طرح PDH/PP پلیمر کنگان با هدف تکمیل زنجیره ارزش با حضور وزیر نفت و معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی آغاز شد.

به گزارش نیپنا؛ عملیات اجرایی طرح PDH/PP توسعه پلیمر کنگان یازدهم اردیبهشت با حضور جواد اوجی وزیر نفت و مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی آغاز شد.

طرح پروپان به پروپیلن و پروپیلن به پلی‌پروپیلن (PDH/PP) شرکت توسعه پلیمر کنگان با ظرفیت اسمی سالانه ۶۰۰ هزار تن پروپیلن و ۶۰۰ هزار تن پلی‌پروپیلن در ضلع جنوب‌شرقی فازهای ۲۴-۲۲ پارس جنوبی احداث می‌شود که این محل با توجه به مزیت‌های دسترسی به منابع عظیم خوراک پروپان در منطقه پارس‌جنوبی انتخاب شده است.

۷۱۴ هزار تن پروپان مورد نیاز این طرح از پارس جنوبی و روزانه ۱.۲۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از سوی شرکت ملی گاز ایران به عنوان خوراک تأمین می‌شود.

شرکت توسعه پلیمر کنگان به‌طور کامل متعلق به پتروشیمی جم است که سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشمی تأمین با ۱۷ درصد، سهام عدالت با ۱۴ درصد، صندوق بازنشستگی کشوری با ۲۳ درصد، سرمایه‌گذاری آتیه صبا با ۲۳ درصد و سایر سهامداران با ۲۳ درصد سهامداران این شرکت به شمار می‌آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا