اخبار

فرآیند قالب گیری تزریقی تا 2023 همچنان رو به رشدترین فرآیند پلاستیک است

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طبق تحقیقی که توسط موسسه BCC Research تحت عنوان قالب گیری تزریقی، بازار جهانی و فناوری ها تا سال ۲۰۲۳ انجام گرفته است مشخص شده است که قالب گیری تزریقی پلاستیک ها بالاترین جایگاه خود را در  صنعت فرایند برای انواع تولیدات لوازم خانگی، اسباب بازی و بسته بندی حفظ کرده است.
در سال ۲۰۱۷ بازار جهانی قالب گیری تزریقی پلاستیک ها 117 میلیارد دلار ارزش گذاری شد و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۳ به ۲۳۳ میلیارد دلار برسد. این رشد ارزش مطابق با شاخص CAGR رشد 10/9 درصدی می باشد. 
از طرف دیگر رشد مصرف پلاستیک های گرمانرم که روش فرآیندی آن ها قالب گیری تزریقی می باشد نیز به رشد این فرآیند دامن خواهد زد. به عنوان مثال مصرف پلی استایرن های گرمانرم با سرعت زیادی رو به رشد است. دلیل این رشد را می توان به بهبود شرایط بازیافتی این مواد مربوط دانست. 
فرآیند قالب گیری تزریقی در بخش پزشکی نیز تا سال ۲۰۲۳ تا 18/7 درصد رشد خواهد داشت. با توجه به افزایش دغدغه های سلامتی، استفاده از این فرآیند در بخش های پزشکی نیز شاهد رشدی پرسرعت خواهد بود. 
در بین مناطق مختلف، کشورهای اسیا اقیانوسیه بیشترین استفاده را از فرایند قالب گیری تزریقی کرده اند به طوری که در سال گذشته سهم آن ها از این روش تولید 35/3 درصد سهم جهانی بوده است.
با توجه به افزایش استفاده از فرایند قالب گیری تزریقی، ماشین الات این روش فرایندی نیز روز به روز با بهبود  و خلق نواوری مواجه بوده است. مصرف انرژی توسط این ماشین الات نیز نسبت به سال های گذشته به مراتب کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا