اخبار

فراخوان مشارکت در اکتساب یک فناوری با حمایت صندوق نوآوری/ کسب دانش فنی ساخت مونومر گلیکولیک اسید

بسپار/ایران پلیمر یکصد و هفتاد و یکمین فراخوان پژوهشی با عنوان مشارکت در اکتساب فناوری «کسب دانش فنی ساخت مونومر گلیکولیک اسید» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش‌بنیان منتشر شد.

گلیکولیک اسید یا هیدروکسی استیک اسید، به صورت یک جامد کریستالی سفید یا محلول بی‌رنگ است که در صنایع دارویی، بهداشتی، پلیمری و تجهیزات پزشکی از ویژگی‌های این ماده می‌توان استفاده کرد. این ماده دارای خاصیت آنتی‌باکتریال، آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است.

در این طرح پژوهشی، دستیابی به دانش فنی سنتز و خالص‌سازی ماده گلایکولیک اسید با استفاده از مواد اولیه ناخالص تولید پتروشیمی از مرحله n-۶ که در نهایت موجب استحصال ماده گلیکولیک اسید با درصد خلوص ۷۰ درصد می‌شود، مورد انتظار است. همچنین ناخالصی‌های فلزات سنگین، کلرید و سولفات این ماده باید در حدمجاز و استاندارد باشد.

شرکت در این فراخوان پژوهشی و ارائه پروپوزال در قالب انفرادی، گروهی، شرکتی و سازمانی مجاز است. پروپوزالی که بیشترین تناسب را با الزامات این نیاز پژوهشی داشته باشد، انتخاب و به عنوان مجری به شرکت دانش‌بنیان معرفی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، گروه‌های پژوهشی برای ارائه راه‌حل در این حوزه باید تا روز دوشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۲ پروپوزال و پیشنهادهای خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir  ارسال کنند.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا