اخبار

فرصت‌های همکاری پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با صنایع پتروشیمی ماهشهر بررسی شد

هیات رییسه و معاونان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رؤسای دانشکده‌ها و مدیران حوزه آموزش و پژوهش از پردیس دانشگاهی ماهشهر، شرکت‌های صنایع پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در این بازدید، نشست تخصصی رؤسای دانشکده‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدیران تحقیق و توسعه و محیط زیست و ایمنی شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر برگزار شد و فرصت‌های همکاری مشترک با تمرکز بر پژوهش‌های تقاضامحور مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین نشست ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های کلیدی منطقه برگزار شد که در این جلسه دکتر برومند، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن ارائه برنامه راهبردی پردیس دانشگاهی ماهشهر، فرصت‌های همکاری و فضای جدید تعامل را مطرح کرد.

بازدید از سایت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) نیز از جمله برنامه‌های این سفر کاری بود.

در مدت حضور مدیران و مسؤولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ماهشهر شورای دانشگاه امیرکبیر نیز در دو نوبت تشکیل و ضمن بحث در مورد فرصت‌های کم نظیر همکاری با صنایع پتروشیمی ماهشهر، برنامه‌های راهبردی چندین دانشکده از جمله مهندسی صنایع، برق و فیزیک نیز به تبادل نظر گذاشته شد.

 

این هیات همچنین بازدیدی از کارگاه‌ها و مراکز آموزش صنعتی شرکت راه‌آوران علوم و فنون پتروشیمی داشتند، همچنین این هیات با حضور در پردیس دانشگاهی ماهشهر ضمن بازدید از آزمایشگاه‌ها وکارگاه‌های پژوهشی و آموزشی این واحد از نزدیک در جریان فعالیت‌های واحد قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، پردیس دانشگاهی ماهشهر دانشگاه صنعتی امیرکبیر که نگینی در حوزه آموزش عالی و پژوهش در صنایع پتروشیمی کشور به شمار می‌آید، از همکاری مشترک بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و صنایع پتروشیمی به عنوان رکن صنعت هیدروکربوری ایران ایجاد شده ‌است.

پردیس دانشگاهی ماهشهر دو ماموریت اصلی «پژوهش و تولید فناوری در صنایع پتروشیمی» و «تربیت نیروی متخصص کیفی» را دنبال می‌کند که آموزش‌های آن به روش ترکیبی و در سطحی بالاتر از آنچه در سایر دانشگاه‌ها رایج است، ارائه می‌شود.

فعالیت‌های این پردیس از اسفند ۱۳۹۳ وارد دور تازه‌ای شده است که طی آن دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاه نسل سوم با توجه به رویکرد پژوهش‌های تقاضامحور، حضور در منطقه و ارتباط با صنایع پتروشیمی را مورد توجه جدی قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا