اخبار

فرهنگیان مالکان جدید پتروشیمی ها

بسپار/ ایران پلیمر صندوق ذخیره فرهنگیان 23 سال پیش با هدف ارتقای معیشت و رفاه فرهنگیان راه‌اندازی شد تا سود حاصل از درآمد‌های شرکت‌های تابعه بعد از بازنشستگی فرهنگیان به حساب‌شان واریز شود اما چند سال پیش خبر آمد متخلفان به صندوق معلمان هم رحم نکردند. با این حال آن‌طور که مرتضی حاجی عضو هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گوید صد هزار برگه اسناد در اختیار هیأت تحقیق و تفحص قرار گرفته تا آنها حقوق و اموال از دست رفته معلمان را برگردانند. او همچنین تأکید کرد چند سالی است که مدیران صندوق در حال شفاف‌سازی عملکرد این مجموعه هستند و در نهایت آنها توانستند دوره پرتلاطم گذشته را به خوبی پشت سر بگذارند. ایران آنلاین روز گذشته مصاحبه ای داشته با مرتضی حاجی عضو هیأت امنای صندوق فرهنگیان. وی در بخش هایی از این گفت و گو به راه اندازی شرکت های پتروشیمی اشاره می کند که محصولاتشان در صنایع پلیمر و رنگ کاربرد دارد. 

 

نظر شما در مورد سرمایه‌گذاری‌هایی که صندوق ذخیره فرهنگیان اخیراً در حوزه پتروشیمی انجام داده، چیست؟
سرمایه‌گذاری‌های صندوق در حوزه پتروشیمی، چشم‌انداز سودآوری مؤسسه برای فرهنگیان عضو را به طرز چشمگیری ارتقا داده است.
مدیران این مجموعه علاوه بر اینکه در شرایط تحریم توانستند پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه را تکمیل کنند با خرید 51 درصد از سهام پتروشیمی انرژی سپهر، به نوعی سودآوری پایدار و بلند مدت این مجموعه برای اعضا را تضمین کرده‌اند.
همان طور که مدیران صندوق می‌گویند از امسال هر سال یک پتروشیمی جدید به مدار تولید می‌آید به گونه‌ای که تا پایان سال 1398 پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، سال 1399 پتروشیمی سبلان، 1400 پتروشیمی دنا و سال 1401 پتروشیمی سیراف افتتاح می‌شود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا