اخبار

فریال مستوفی، عضو اتاق بازرگانی: وضع قوانین متناقض شرایط صادرات را دشوار کرد/ صادرات زمینی به همسایگان در دستور کار

بسپار/ایران پلیمرعضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، گفت: در شرایط فعلی اقتصاد، دولت باید از وضع قوانین دست و پاگیری که فعالیت صادرکنندگان و فعالین اقتصادی را محدود می‌کند خودداری کند.

فریال مستوفی در گفت‌وگو یی در پاسخ به این سوال که  دولت در سال جاری با توجه به محدودیت‌های صادرات نفت چه اقداماتی برای توسعه صادرات غیرنفتی باید انجام دهد، گفت: یکی از مشکلات اساسی صادرکنندگان وضع قوانین دست و پا گیر صادراتی در بخش‌های مختلف است بنابراین لازم است تا در شرایط فعلی و با توجه به تحریم‌های ناعادلانه آمریکا در جهت توسعه صادرات غیرنفتی از وضع این قوانین پرهیز شود. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: در یک سال اخیر صدور بخشنامه‌ها و قوانین متعدد که هر کدام دیگری را نقض می‌کرد در حوزه صادرات بسیار اتفاق افتاد و با این مسائل صادرکنندگان شرایط بسیار سختی را پشت سرگذاشتند. 

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه تسهیل صادرات برای صادرکنندگان در شرایط فعلی امری ضروری است، اظهار داشت: نباید با وضع قوانین دست‌و پاگیر تحریم‌های داخلی را برای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی فراهم آورد. 

وی با اشاره به محدودیت صادرات نفتی و همچنین محدودیتی که در صادرات صنایع فلزی ایجاد شده است، گفت: علاوه بر درآمدهای نفتی صادرات صنایع فلزی ما که سالانه 10 میلیارد دلار برای کشور درآمد داشت محدود شده بنابراین لازم است تا در چنین شرایطی یک سری قوانین دست و پاگیر برای صادرات حذف شود تا صادرکنندگان در حوزه‌های مختلف غیرنفتی بتوانند درآمدی را جایگزین درآمدهای نفتی و صادرات فلزات کنند. 

مستوفی همچنین با اشاره به لزوم  توجه به صادرات به کشورهای همسایه گفت: با توجه به امکان حمل و نقل از مسیرهای زمینی به این کشورها باید توجه بیشتری بر روی صادرات به کشور‌های همسایه داشت تا حداقل بخشی از درآمدهای از دست رفته جبران شود. 

 

فارس

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا