اخبار

فعالیت اولین شهرک زیست فناوری کشور کلید خورد

بسپار / ایران پلیمر رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: اولین شهرک زیست فناوری کشور در استان بوشهر با انتشار فراخوانی جهت حضور شرکت‎ها در این شهرک، فعالیت خود را آغاز کرد.

دکتر حسن حبیبی با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از تصویب ایجاد شهرک زیست فناوری استان بوشهر به عنوان نخستین شهرک کشور در این زمینه، با تشکیل شورای زیست فناوری با حضور کارشناسان مجرب ارزیابی، فراخوان لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیست فناوری در این شهرک انجام شد.

وی بیان کرد: شهرک زیست فناوری استان بوشهر در بخش دلوار شهرستان تنگستان در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار ایجاد شده که به دلیل قرار گرفتن در منطقه ساحلی، فرصت بی نظیری برای علاقمندان به سرمایه‌گذاری در حوزه زیست فناوری به وجود آورده است.

دکتر حبیبی، با مهم دانستن شهرک زیست فناوری دریایی اظهار کرد: به عقیده بسیاری از دانشمندان، دریا در آینده نه چندان دور به دلیل تاثیرگذاری بالا در حوزه سلامت و بهداشت و درمان به یک داروخانه ارزشمند تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از فراخوان انجام شده در زمینه جذب شرکت‌ها، هم اکنون کار بررسی توسط شورای زیست فناوری با همکاری استانداری، کارشناسان، متخصصان حوزه زیست فناوری، استادان دانشگاه‌ها و شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در حال انجام است که در صورت گرفتن تایید نهایی مطابق استانداردهای لازم، شرکت‌های زیست فناور به‌زودی در شهرک زیست فناوری مستقر شده و شروع به فعالیت می‎کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس با تاکید بر اولویت‌بندی فعالیت های قابل انجام در شهرک تخصصی زیست فناوری استان بوشهر تصریح کرد: فعالیت‌هایی نظیر کشت و پرورش جلبک میکرو و ماکرو در فضای بسته و گلخانه ای، پرورش نرم‌تنان و سخت‌پوستان دریایی، تولید کودهای زیستی از جلبک، تولید پلیمرهای زیستی به عنوان محصولات رقابت‌پذیر تجاری در صنایع غذایی، مواد آرایشی -بهداشتی، داروهای درمانی، پلاستیک های تجزیه‌پذیر، دندان‌پزشکی، چسب های زیستی، پوشش زخم ها و صنایع مکمل های دارویی و غذایی دریایی اولویت های شهرک تخصصی زیست‌فناوری استان بوشهر است.

به نقل از وزارت علوم، وی درباره نحوه جذب شرکت‌ها در شهرک زیست فناوری خاطرنشان کرد: متقاضیان تا ۱۰ شهریورماه فرصت دارند درخواست خود را به نشانی [email protected] ارسال کنند.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا