اخبار

فناوری تبدیل زغال سنگ به پلاستیک توسعه می یابد

بسپار به نقل از نیپنا می نویسد،  شرکت UOP به تازگی از برنامه خود برای ایجاد ظرفیت های تازه برای تولید مواد مورد نیاز در تبدیل متانول بدست آمده از زغال سنگ به خوراک اولیه برای تولید پلاستیک ها خبر داد.  UOP یکی از زیرمجموعه های شرکت هانیول به شمار می رود.

این پروژه تولید کاتالیست قرار است از سال آینده میلادی در شهر ژانگژیانگانگ (Zhangjiagang) استان جیانگسو (Jiangsu) چین در مدار تولید قرار گیرد. واحد یادشده به تولید کاتالیست های اختصاصی توسعه یافته توسط شرکت هانیول برای فناوری تبدیل متانول به الفین ها (MTO) می پردازد.

شرکت UOP فرآیند تبدیل متانول به الفین را برای تبدیل متانول استحصال شده از زغال سنگ یا گاز طبیعی به الفین ها شامل اتیلن و پروپیلن که عمده ترین مواد سازنده پلاستیک ها هستند؛ توسعه داد.

قلب این فرآیند یک کاتالیست اختصاصی است که فرآیند تبدیل متانول به الفین ها را تسهیل می کند.

رجیو گاتم، مدیر بخش مواد کاربردی و فناوری شرکت هانیول، می گوید: تکنولوژی اخیر به ویژه برای کشورهایی نظیر چین که برای تولید محصولات پلاستیکی وابستگی شدیدی به واردات نفت دارند و در عین حال برخوردار از منابع غنی زغال سنگ هستند؛ بسیار کاربردی خواهد بود.

وی افزود: شرکت UOP تنها ظرف سه سال گذشته امتیاز راه اندازی هشت واحد تبدیل متانول به الفین را به چین واگذار کرده است و تاسیسات جدید برای اولین بار این امکان را فراهم می سازد تا کاتالیست مورد نیاز این فرایند در چین تولید و به مصرف مشتریان چینی برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا