اخبار

فناوری جدید برای بهبود سایش ماردان اکسترودر را در K2016 ببینید

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت Nordson Corporation در نمایشگاه K2016 فناوری جدیدی را در رابطه با تولیدات خود ارائه خواهد کرد. این فناوری که از ذرات بسیار ریز کاربید تنگستن استفاده کرده، ماردان نرم کننده (Plasticating) تک یا دو قلو (twin) را پوشش می دهد تا مقاومت بهتری در برابر سایش و رفتگی نسبت به پوشش دهی‌های معمول از خود نشان دهند. این پوشش‌های معمول قبلا با استفاده از پاشش یا اسپری گرمایی سوخت اکسیژن با سرعت بالا (HVOF) ایجاد میشد.

اسپری گرمایی جدید شرکت Nordson به نام Xaloy® MPX™ از ذراتی تشکیل شده است که تنها قطری معادل با 5 میکرومتر را دارا هستند. این پوشش جدید از کاربید تنگستن تشکیل شده که شش تا هفت برابر کوچکتر از انواعی هستند که در فرآیند معمول HVOF مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این مواد جدید بسیار فشرده نیز می‌باشند که به دلیل ساختار کروی یکنواخت آن‌ها بوده و طی یک فرآیند پلاسمای کنترل شده ایجاد می‌شوند.

تلفیق چند ویژگی نظیر توزیع اندازه ذرات مناسب، چگالی پوشش دهی بیشتر و سرعت کاربردی 5/2 برابری باعث ایجاد اتصال قوی‌تر با فلز پذیرنده‌ی ماردان شده و مقاومت آن در برابر سایش را به مقدار چشمگیری افزایش می‌دهد. در مقایسه با روش پوشش دهی معمول با HVOF طبق استاندارد ASTM G65 مربوط به سایش، فناوری Xaloy MP کاهش جرم معادل 61 درصد کمتر را باعث شده است. همین فناوری طبق استاندارهای ASTM G77 مربوط به رفتگی رفت و برگشتی (Sliding wear)، 18 درصد کاهش جرم کمتر، طبق استانداردASTM C633، 5/8 درصد بهتر و قوی تر عمل کرده است. 

از منظر مقاومت در برابر خوردگی نیز، استفاده از این فناوری پوششی در آزمون مه نمکی (salt fog) موجب دوام آوردن بیش از 1000 ساعت شد چراکه دارای هیچگونه تخلخلی نمی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا